Hitel a gyorsforgalmi utakra

A sztrádaépítésekre felhasználandó 180 milliárd forint hitel amelynek szervezésével egy bankkonzorciumot bíztak meg egy részét már ebben az évben fel kívánja használni a Nemzeti Autópálya Rt. A jelenleg folyó építkezések mellett az idén kezdődő beruházásokat is ebből a forrásból finanszíroznák a tervek szerint.

Putsay Gábor
2001. 08. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzeti autópálya-társaság tőkeemeléséből, illetve a Magyar Fejlesztési Bank Rt. korábbi kötvénykibocsátásából származó összegekből finanszírozzák a jelenleg zajló munkálatokat, a folytatáshoz, illetve az új beruházások megkezdéséhez azonban már a hitelekre is szükség lesz. Jövő év novemberéig összesen 130 milliárdot használnak fel a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére. Mint arról tegnap beszámoltunk, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. megbízást adott a CIB Bank Rt., az MKB Rt., valamint az OTP Bank Rt. alkotta konzorciumnak, hogy szervezze meg a 180 milliárd forint hitel felvételét. A hitelnyújtás elsősorban hazai bankok bevonásával valósul meg, a szerződéskötés ősszel várható. A hitel fedezetet nyújt arra, hogy hozzá lehessen kezdeni azon gyorsforgalmi utak építéséhez, amelyekről már korábban döntés született. Így megindulnak a munkák az M70-es, illetve az M7-es határ menti szakaszain. Az M3-hoz kapcsolódóan megkezdődik az M30-as építése, amely 2003-ra Emőd és Miskolc között teremt összeköttetést, és a tervek szerint a negyedik negyedévben indul az M0-s továbbépítése Vecsés és Üllő térségében.

A kormány a múlt héten határozott arról, hogy bővíti az autópálya-programot, eszerint 2015-ig öszszesen 1400 kilométernyi gyorsforgalmi út épül, és 200 kilométernyi főút bővítését végzik el. Ezt részletesen október végéig kell kidolgoznia a közlekedési tárcának, annyi azonban már bizonyos, hogy új gyorsforgalmi út épül a főváros elkerülésével Veszprém és Szolnok, valamint Szigetvár és Bóly között, Miskolctól a határig meghosszabbítják az M30-ast, várhatóan új út lesz Kecskeméttől Békéscsaba irányába, és megvalósul az északi Duna-híd. Az említett utak előkészületi munkái tekintettel arra, hogy mindez több évig eltart már az idén elkezdődik, ez pedig a jelenlegi útépítések mellett jelentős forrásokat igényel.

Az M3-as FüzesabonyPolgár közötti szakaszának építéséhez július végéig 24,4 milliárd forintot használt fel a fővállalkozó, az M7-es felújítására a munkák kezdetétől ötmilliárdot költöttek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.