A megállapodás alapján a Honvédelmi Minisztérium által alapított részvénytársaság – amely a HM elektronikai igazgatóságának jogutódjaként jött létre 1993-ban -, GPS-alapú járműkövető rendszereket szállít, amelyet a vevő – egy partnervállalattal – logisztikai vállalkozások számára tovább értékesít. A megbízást több nyugat-európai és egy ausztráliai cég elől nyerte el a magyar vállalat.
Botz László, az rt. stratégiai igazgatója elmondta: azért tudtak nyerni a versenytársakkal szemben, mert nem egy már elkészült rendszert kínáltak, hanem a megrendelők speciális igényein alapuló új fejlesztést.
Az Indiában uralkodó szélsőséges időjárás miatt a berendezések üzembiztos működését +70től -40 Celsius-fokig kell garantálni. Az országban beszélt száz nyelv áthidalására egy egységes jelrendszert is beiktattak. A magyar fejlesztésű GPS-rendszer az elmúlt egy évben jól vizsgázott az indiai „nyúzópróbán”, s várhatóan az indiai vevőket a térségből újabbak fogják követni. Ennek az üzleti kapcsolatnak az eredménye egy mauritiusi megrendelés, s a környező országokban is megkezdődött a piacfeltáró marketing és reklám.
A hatalmas kiterjedésű Indiában a közúti szállítóvállalatok nagy hasznát veszik majd a GPS- alapú járműkövető rendszereknek. Ezek a megoldások a járműlopások visszaszorítása miatt váltak ismertté, de a vagyonvédelem mellett legalább ennyire fontos, hogy a szállítóeszközök pillanatnyi helyének ismeretében a logisztikai vállalkozások optimalizálni tudják a járműparkok kihasználtságát, javíthatják a hatékonyságukat.
Botz László arra is kitért, hogy a GPS-technológia polgári célú felhasználása mellett felkészültek a magyar honvédség ilyen igényeinek kiszolgálására is.
Hét év börtön után sajtburgerre vágyott a Madeleine McCann-ügy fő gyanúsítottja
