Várniuk kell még a honi elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégeknek a fogyasztói piac fellendülésére, hiszen itthon csupán a felnőttek 15 százaléka használja a világhálót több-kevesebb gyakorisággal, szemben Nyugat-Európával, ahol csaknem minden második felnőtt internetezik, legalább alkalmanként. Az EU-csatla-kozásra váró Csehországban és Lengyelországban is magasabb az internetezők száma, mint nálunk – állapítja meg a GfK Piackutató Intézet 14 országban végzett felmérése.
A kevés hazai internetező közül csupán nyolc százalék, azaz minden tizenkettedik vásárolt valamit interneten keresztül a felmérés fél éve alatt. A magyarországi vásárlások felének értéke 12 500 és 49 000 forint közé esik, további jó egyharmadé pedig ennél kevesebb. Magyarországon is CD-re jut a legtöbb online-vásárlás. Erről nálunk az érintettek 61 százaléka számolt be. Utána a számítógépes szoftver és az élelmiszer következik 29-29 százalékos, majd a belépőjegy 26 százalékos gyakorisággal.
Ez a megoszlás sajátosan magyar, mivel eltér a többi vizsgált országtól. Például amíg CD-t nálunk az internetes vásárlók közel kétharmada vett fél év alatt, addig Csehországban és Lengyelországban csak 45-45, Angliában pedig 44, a többi országban pedig ennél is kisebb százalékuk. Emellett Magyarországon kiemelkedően magas az élelmiszert interneten beszerzők aránya. Ez a mutató ugyanis máshol mindenütt 20 százalék alatt marad. A rendezvényekre szóló belépőjegy netes beszerzése is nálunk a legelterjedtebb, utánunk Dánia és Spanyolország következik 25 és 24 százalékkal, a többieknél azonban 20 százalék alatt marad az arány. Szintén listavezetők a magyar internetes vásárlók a számítógépes hardvereknél, 22 százalékkal. Ennél mindenütt alacsonyabb az arány.
A Pro Filii Alapítvány ősszel is több mint 250 millió forintos támogatást nyújt
