– A tárgyalások megkezdését törvény írja elő, de a vasúttársaság számára teljességgel érthetetlen és indokolatlan a szerződés felbontására irányuló egyeztetés – mondta lapunknak Bajnai Gábor, a MÁV társadalmi és munkaügyi kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. Hangsúlyozta: a VDSZSZ részvénytársasághoz eljuttatott indoklásának tartalma tételesen cáfolható, a megállapodás esetleges felmondásával pedig automatikusan érvényüket vesztenék az abban rögzítettek: a garantált és kiszámítható béremelés, a korlátozott létszámcsökkentés, a vasutasnapi jutalom, továbbá a Munka Törvénykönyvében előírtakhoz képest csaknem hatmilliárd forinttal több juttatás. Bajnai kijelentette: csak és kizárólag a megállapodást aláíró összes fél részvételével lehet az egyeztetéseket megkezdeni.
– Sem a VDSZSZ-től, sem a MÁV-tól nem érkezett hivatalos tájékoztatás a 22-i tárgyalásról – mondta lapunknak Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) alelnöke. Borsik szerint az ügy jelenleg csak a MÁV-ra és a VDSZSZ-re korlátozódik. Hozzátette: a vasúttársaság nem szabhatja feltételként, hogy az összes aláíró fél egyszerre tárgyaljon, már csak azért sem, mert a MOSZ csak a közeljövőben értékeli a megállapodás időarányos teljesülését. Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke lapzártánkig nem volt elérhető.
A Liverpool megint elszórakozta az előnyét, Szoboszlai kisegítette a csapatot
