Orbán nem veszi fel a kesztyűt

Az MSZP és az SZDSZ által kezdeményezett rendkívüli ülést politikai indíttatású akcióként értékelte a kormányfő, s mint mondta, a vitát a pártoknak, nem pedig a kormánynak kell lefolytatnia.

Blázsovics Lívia
2001. 08. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szólt arról is: Szabadi Béla miatt erkölcsi felelősséget érez. Az autópálya-építés kapcsán leszögezte: a kabinet állami kézben lévő, egységesen szabályozható autópálya-rendszert szeretne.

Politikai indíttatású akciónak, támadásnak nevezte Orbán Viktor miniszterelnök az MSZP és az SZDSZ által kezdeményezett rendkívüli ülést. A kormányfő a Kossuth rádiónak adott szokásos szerda reggeli rádióinterjújában úgy fogalmazott: a javasolt kérdéseket majd a pártok megvitatják, de ő „ezt a kesztyűt nem veszi fel”, és a kormányt is távol tartja ettől a pártpolitikai vitától. A rendkívüli ülésre javasolt napirend kapcsán szólt arról is: eddig nem hallotta azt a vádat, hogy az ő közvetítésével kapott volna állami megrendelést az édesapja cége. Hozzátette: „szerencsére olyan mélyre még nem süllyedt a magyar politika, hogy föltételeznék, a miniszterelnök üzletek kiközvetítésével foglalkozik”. Ugyanakkor megjegyzete azt is, ha valaki, akár egy ellenzéki képviselő törvénysértés gyanúját véli fölfedezni, akkor lehetősége van feljelentést tenni.

Arra a kérdésre, hogy utólag visszatekintve, érez-e felelősséget Szabadi Béla politikai tevékenysége iránt, a miniszterelnök úgy válaszolt: ahogy egy családban a családfő, úgy a politikában a miniszterelnök a felelős mindenért. Hozzátette: nem jogi, hanem erkölcsi értelemben érzi magát felelősnek a Szabadi-ügy miatt. Véleménye szerint helyesen járt el, amikor kezdeményezte a kormányon belül azokat a vizsgálatokat, amelyek végül is a büntetőeljárásokhoz vezettek. Leszögezte: a vizsgálatokat a kormány fedezte fel, és a kabinet tette meg a szükséges lépéseket.

Orbán Viktor részletesen szólt az autópálya-építéséről is, mint mondta a kormány a későbbiekben olyan autópálya-rendszert szeretne Magyarországon, amelynek minden eleme állami kézben van, egységesen szabályozható, és így olcsóbb az emberek számára. Emlékeztette rá: a korábbi autópálya-építési rendszerek kudarcot vallottak, azok az elképzelések ellentétben álltak a magyar polgárok érdekeivel. Példaként említette, hogy ma kevesebbe kerül az M1-est és az M3-ast kilenc napon keresztül használni, mint egyetlen utat megtenni az M5-ön. – Ez jól mutatja, hogy mennyiben más a gondolkodása és a teljesítménye a mostani kormánynak, mint elődeinek – tette hozzá.

A kormányfő véleménye szerint a nagyobb műszaki tudást igénylő autópálya-építést, felüljárók építését, az autópályához kapcsolódó műtárgyak építését fővállalkozóként kartellbe tömörülve mindig nagy, nemzetközi cégek nyerték el.



A kormány vállalja annak következményét, hogy nem külföldi, hanem magyar cégeket bízott meg az autópályák építésével – jelentette ki Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium sajtószóvivője az Info Rádiónak. Közölte: a külföldi cégek fel akarták vásárolni a nyersanyaglelőhelyeket és arra készültek, hogy az autópályák építésekor jelentős haszonra tesznek majd szert.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.