Szólt arról is: Szabadi Béla miatt erkölcsi felelősséget érez. Az autópálya-építés kapcsán leszögezte: a kabinet állami kézben lévő, egységesen szabályozható autópálya-rendszert szeretne.
Politikai indíttatású akciónak, támadásnak nevezte Orbán Viktor miniszterelnök az MSZP és az SZDSZ által kezdeményezett rendkívüli ülést. A kormányfő a Kossuth rádiónak adott szokásos szerda reggeli rádióinterjújában úgy fogalmazott: a javasolt kérdéseket majd a pártok megvitatják, de ő „ezt a kesztyűt nem veszi fel”, és a kormányt is távol tartja ettől a pártpolitikai vitától. A rendkívüli ülésre javasolt napirend kapcsán szólt arról is: eddig nem hallotta azt a vádat, hogy az ő közvetítésével kapott volna állami megrendelést az édesapja cége. Hozzátette: „szerencsére olyan mélyre még nem süllyedt a magyar politika, hogy föltételeznék, a miniszterelnök üzletek kiközvetítésével foglalkozik”. Ugyanakkor megjegyzete azt is, ha valaki, akár egy ellenzéki képviselő törvénysértés gyanúját véli fölfedezni, akkor lehetősége van feljelentést tenni.
Arra a kérdésre, hogy utólag visszatekintve, érez-e felelősséget Szabadi Béla politikai tevékenysége iránt, a miniszterelnök úgy válaszolt: ahogy egy családban a családfő, úgy a politikában a miniszterelnök a felelős mindenért. Hozzátette: nem jogi, hanem erkölcsi értelemben érzi magát felelősnek a Szabadi-ügy miatt. Véleménye szerint helyesen járt el, amikor kezdeményezte a kormányon belül azokat a vizsgálatokat, amelyek végül is a büntetőeljárásokhoz vezettek. Leszögezte: a vizsgálatokat a kormány fedezte fel, és a kabinet tette meg a szükséges lépéseket.
Orbán Viktor részletesen szólt az autópálya-építéséről is, mint mondta a kormány a későbbiekben olyan autópálya-rendszert szeretne Magyarországon, amelynek minden eleme állami kézben van, egységesen szabályozható, és így olcsóbb az emberek számára. Emlékeztette rá: a korábbi autópálya-építési rendszerek kudarcot vallottak, azok az elképzelések ellentétben álltak a magyar polgárok érdekeivel. Példaként említette, hogy ma kevesebbe kerül az M1-est és az M3-ast kilenc napon keresztül használni, mint egyetlen utat megtenni az M5-ön. – Ez jól mutatja, hogy mennyiben más a gondolkodása és a teljesítménye a mostani kormánynak, mint elődeinek – tette hozzá.
A kormányfő véleménye szerint a nagyobb műszaki tudást igénylő autópálya-építést, felüljárók építését, az autópályához kapcsolódó műtárgyak építését fővállalkozóként kartellbe tömörülve mindig nagy, nemzetközi cégek nyerték el.
A kormány vállalja annak következményét, hogy nem külföldi, hanem magyar cégeket bízott meg az autópályák építésével – jelentette ki Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium sajtószóvivője az Info Rádiónak. Közölte: a külföldi cégek fel akarták vásárolni a nyersanyaglelőhelyeket és arra készültek, hogy az autópályák építésekor jelentős haszonra tesznek majd szert.
Videón, ahogy keményen helyre teszik a Magyar Péteréket védő telexes újságírót
