Nem folyt érdemi tárgyalás tegnap a MÁV Rt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a vasúttársaság és a reprezentatív vasutas-szakszervezetek által 2000-ben megkötött hároméves megállapodás felmondásáról. Az egyeztetésen a felek csupán eljárásjogi kérdéseket tisztáztak. Mint arról lapunkban már beszámoltunk: a MÁV csak a megállapodást aláíró valamennyi fél együttes részvételével kész tárgyalni. Mivel a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) úgy ítélte meg, hogy az ügy jelenleg csak az egyezség felmondását kezdeményező VDSZSZ-t és a vasúttársaságot érinti, nem jelentek meg a tegnapi találkozón. A MÁV közleménye leszögezi: mindezek alapján a MÁV nem folytat külön egyeztetést a VDSZSZ-szel. A megbeszélésen a VDSZSZ elfogadta, hogy az érdemi tárgyalásokhoz el kell érnie, hogy a VSZ és a MOSZ is részt vegyen a következő, pénteki találkozón.
– Nem a VDSZSZ kötelessége, hogy tárgyalóasztalhoz kényszerítse a másik két reprezentatív vasutas-szakszervezetet – szögezte le lapunknak Gaskó István, a szervezet elnöke. Hangsúlyozta: egyetértenek azzal, hogy a MOSZ-nak és aVSZ-nek – a közösen aláírt kollektív szerződés alapján – jelen kell lennie a tárgyalásokon. Gaskó tájékoztatása szerint a MOSZ részt vesz a következő fordulón. Ha a VSZ kötelezettsége ellenére nem jelenik meg a további találkozókon, úgy az esetleges eredménytelenségért a VSZ-t terheli a felelősség. – A VDSZSZ minden törvényi előírásnak eleget tett, így ha bármilyen okból nem születne megegyezés, szeptember 6-án jogszerűen felmondhatja a megállapodást – mondta Gaskó.
A mindenkori költségvetés összkiadásának legalább egy százalékát, a következő kormányzati ciklus végére pedig – amennyiben lehetőség van rá – annak két százalékát fordítsák a kulturális alapszolgáltatás intézményeire, azaz múzeumokra, könyvtárakra, művelődési házakra és levéltárakra – tartalmazza az a programjavaslat, amelyet a Közgyűjteményi és Közművelődési Dolgozók Szakszervezete készített a kulturális alapellátás fejlesztése céljából. A programtervezetet szeptemberben bocsátja országos vitára a szakszervezet.
Nem tétlenkedik a kormány: már nyomtatják a nemzeti konzultációs íveket
