Elkészült az M7-es autópálya első felújított pályaszakasza, amelyet tegnap reggeltől vehettek igénybe az autósok – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője.
Mint arról már korábban tudósítottunk, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium az M7-es autópálya jobb oldalán a 73-as és a 81-es kilométerszelvénye közötti szakasszal készült el, ezt adta át tegnap a forgalomnak. Ez a szakasz készült el elsőként a kijelölt öt közül. A megrendelő Nemzeti Autópálya Rt. és a független minőség-ellenőrző szervezet szakemberei az elvégzett munkát kifogástalannak találták.
Turgyán Tamás közölte: a további négy lezárt szakaszon a Magyar Autópálya-építő Konzorcium munkatársai és alvállalkozói az ütemterv szerinti határidőre, szeptember 15-re befejezik a további felújítási munkálatokat. Ezzel pedig a pálya felújítása átlép az ütemterv harmadik szakaszába. A Balaton-aliga–Zamárdi közötti új félautó-pálya és a meglévő pályaszakasz felújítása 2002. április 30-i határidőre készül el.
A szóvivő hangsúlyozta: annak ellenére meri kijelenteni mindezt, hogy nagyon sokan próbálják a munkájukat lassítani, akadályozni. Legfrissebb példa erre a Hoffmann Rt. esete. A részvénytársaság aszfaltkeverő telepét, amely a Mészkő és Dolomit Kft. polgárdi bányájában üzemel, a bánya többségi tulajdonosa, Zarándok János bekerítette, elsáncolta a külvilágtól. Sőt, a biztonság kedvéért még az elektromos vezetékeket is elvágta, hogy a keverőgépet üzemképtelenné tegye. Egyébként – tette hozzá Turgyán Tamás – a Hoffmann Rt. által vállalt néhány ezer tonnányi aszfaltból már csak hatszáz tonnát kellene keverni, leszállítani és beépíteni. Ezt a mennyiséget a szintén a térségben található másik aszfaltkeverőben öt üzemóra alatt le lehet keverni.
A szóvivő elmondta: hasonló, de korábbi példa a Körép Kft. esete is, amellyel idén februárban kötöttek szerződést. A céget a felújítandó autópálya alatt húzódó vízelvezető rendszer kitisztításával és felülvizsgálatával bízták meg, azonban áprilisban fel kellett bontaniuk a szerződést, mert a Körép Kft. be nem jelentett alvállalkozói inkább károkat okoztak, mint a szakma szempontjai szerint minősíthető munkát végeztek volna.
Végül Turgyán Tamás elmondta, hogy a Magyar Autópálya-építő Konzorciumnak az a feladata, hogy mindezek ellenére a vállalt munkát, akár az M3-ason, akár az M7-esen vagy az M9-esen, határidőre és megfelelő minőségben elvégezze.
Szintén tegnap adták át a 37-es számú, Felsőzsolca–Sátoraljaújhely főút Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti felújított szakaszát – tájékoztatta lapunkat a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium.
Svédország figyelmeztető példa: a migráció ára a bűnözés és a bizonytalanság
