Útfelújítások határidőre

Tegnap átadták az M7-es autópálya felújított nyolc kilométeres szakaszát, amelyet az autósok már birtokba is vehettek. A felújítás során adódott problémák ellenére a kivitelező azt állítja: határidőre elkészül a további munkálatokkal is.

Hunyor Erna
2001. 08. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkészült az M7-es autópálya első felújított pályaszakasza, amelyet tegnap reggeltől vehettek igénybe az autósok – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője.
Mint arról már korábban tudósítottunk, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium az M7-es autópálya jobb oldalán a 73-as és a 81-es kilométerszelvénye közötti szakasszal készült el, ezt adta át tegnap a forgalomnak. Ez a szakasz készült el elsőként a kijelölt öt közül. A megrendelő Nemzeti Autópálya Rt. és a független minőség-ellenőrző szervezet szakemberei az elvégzett munkát kifogástalannak találták.
Turgyán Tamás közölte: a további négy lezárt szakaszon a Magyar Autópálya-építő Konzorcium munkatársai és alvállalkozói az ütemterv szerinti határidőre, szeptember 15-re befejezik a további felújítási munkálatokat. Ezzel pedig a pálya felújítása átlép az ütemterv harmadik szakaszába. A Balaton-aliga–Zamárdi közötti új félautó-pálya és a meglévő pályaszakasz felújítása 2002. április 30-i határidőre készül el.
A szóvivő hangsúlyozta: annak ellenére meri kijelenteni mindezt, hogy nagyon sokan próbálják a munkájukat lassítani, akadályozni. Legfrissebb példa erre a Hoffmann Rt. esete. A részvénytársaság aszfaltkeverő telepét, amely a Mészkő és Dolomit Kft. polgárdi bányájában üzemel, a bánya többségi tulajdonosa, Zarándok János bekerítette, elsáncolta a külvilágtól. Sőt, a biztonság kedvéért még az elektromos vezetékeket is elvágta, hogy a keverőgépet üzemképtelenné tegye. Egyébként – tette hozzá Turgyán Tamás – a Hoffmann Rt. által vállalt néhány ezer tonnányi aszfaltból már csak hatszáz tonnát kellene keverni, leszállítani és beépíteni. Ezt a mennyiséget a szintén a térségben található másik aszfaltkeverőben öt üzemóra alatt le lehet keverni.
A szóvivő elmondta: hasonló, de korábbi példa a Körép Kft. esete is, amellyel idén februárban kötöttek szerződést. A céget a felújítandó autópálya alatt húzódó vízelvezető rendszer kitisztításával és felülvizsgálatával bízták meg, azonban áprilisban fel kellett bontaniuk a szerződést, mert a Körép Kft. be nem jelentett alvállalkozói inkább károkat okoztak, mint a szakma szempontjai szerint minősíthető munkát végeztek volna.
Végül Turgyán Tamás elmondta, hogy a Magyar Autópálya-építő Konzorciumnak az a feladata, hogy mindezek ellenére a vállalt munkát, akár az M3-ason, akár az M7-esen vagy az M9-esen, határidőre és megfelelő minőségben elvégezze.

Szintén tegnap adták át a 37-es számú, Felsőzsolca–Sátoraljaújhely főút Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti felújított szakaszát – tájékoztatta lapunkat a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.