A nagyvállalatok (háromszáz fô feletti cégek) mobiltelefon-elôfizetéseik számát tekintve kiemelkedô szereplôi a piacnak — átlagosan ötvennyolc telefont üzemeltetnek, ugyanakkor az elôfizetések átlagos száma mégsem tükrözi a szegmens alkalmazotti létszámát —, állapítja meg a Bell Research infokommunikációs felmérésérôl készített jelentés. A vizsgálatba bevont cégeket (a tíz fô feletti gazdálkodószervezeteket) tekintve minden ötödik dolgozóra jut egy elôfizetés (átlagosan huszonkét százalék kap rádiótelefont), a legnagyobb cégek esetében csak minden tizedik munkatárs részesül ebben a juttatásban. Ennek hátterében az áll, hogy a nagyvállalatok alkalmazottai között lényegesen több a fizikai, illetve nem vezetô beosztású dolgozó, akik munkaköre nem kívánja meg a mobilkommunikációs eszköz alkalmazását.
A vállalati ügyfelek száma alapján a mobiltelefon-piac kétharmadát a Westel uralja, ugyanakkor az elôfizetések száma alapján számított piaci részesedése ennél még nagyobb, hetvenkét százalék. A Pannon GSM egyharmadnyi, illetve egynegyednyi részesedést tudhat magáénak, míg a Vodafone csak néhány százalékos részt tudott kihasítani magának. A jelenlét és az elôfizetések száma közötti különbség arra utal, hogy a cégek több Westel-, mint Pannon GSM (és Vodafone-) elôfizetést tartanak fenn elôfizetéseik között.
A felmérés során üzleti mobiltelefon-elôfizetésnek tekintették az elôfizetéses készülékeket és az úgynevezett „prepaid”-kártyás (elôre fizetett mobiltelefon-kártyás) telefonokat is, illetve azon munkatársak mobiltelefonjait is, akiknek a számláját teljes egészében cégük fizeti.
Feljelentést tesznek Márki-Zayék botrányos versenye ügyében
