A jól öltözött polgár

A Polo negyedik generációja idén novemberben kerül a nyugat-európai kereskedésekbe. Jócskán megnőtt és kikerekedett, de a mindenre kiterjedő módosítások ellenére a kis VW ugyanaz maradt, ami volt: kilengésektől és hangulatváltozásoktól mentes, makulátlan szürke öltönyt viselő nagypolgár a kisautók kategóriájában.

Hajdu Imre
2001. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magától a Volkswagen gyártól származik az alcímben szereplő első állítás. A Polo, amelynek elődei nem kevesebb, mint hétmillió példányban találtak gazdára, két teljesen új motorral, széria ABS-sel és sebességfüggő elektrohidraulikus kormányrásegítéssel, megnövelt torziós szilárdságú karosszériával és 12 éves átrozsdásodás elleni garanciával száll ringbe a kisautók kategóriájában. Az autó teljes hosszát több mint 15 centiméterrel növelték meg, ebből öt és fél a tengelytávra jutott, javítva a hátsó térkínálatot. Felfelé is megnőtt a Polo, 270 literes csomagterének ajtaja pedig magasra, nagyon magasra nyílik.
Ám nem csak a méretek változtak: az újra felfedezett, dupla kerek fényszórók éppúgy emlékeztetnek a Golf II-re, mint a Lupora – ez utóbbi párhuzam a hátsó lámpatestek kialakításában is észrevehető. Házon kívüli ötlet nyomán eltérő arculatot kapott a két karosszériaváltozat: a háromajtós emelkedő övvonala dinamizmust sugall, míg az ötajtós nagyobb üvegfelületeket kínál, kiegészítve egy, az alaposan elkeskenyített C oszlopba illesztett ablakocskával, ami várhatóan nagyban javítja majd a kocsiszekrény átláthatóságát. Mindazonáltal a Polo felismerhetően Polo maradt.
Hasonló benyomást kelt az utastér kialakítása is. A műszerfal fő jellemzőiben az előző modellére emlékeztet, teljesen új viszont a középkonzol, amely mentes minden friss formai játszadozástól, cserébe viszont komoly, nagyautós hangulatot áraszt. Átrajzolták az ülések kontúrját, a háromajtós modell első üléseinek új mechanizmusa pedig jelentősen megkönnyíti a hátsó utasok be- és kiszállását.
Az új Polo biztonsági felszerelései között megtalálható az integrált gyermekülés és a négy légzsák, amelyeket jövő év elejétől függönylégzsákokkal egészíthetünk ki. Felárért ESP és hidraulikus fékrásegítő, kétféle légkondicionáló, esőérzékelős ablaktörlő és sportcsomag rendelhető az autóhoz. A motorkínálat 55-től 100 lóerőig terjed, a három és négyhengeres benzin-, illetve common rail dízelmotorokhoz 2002 harmadik negyedévében csatlakozik VW új, közvetlen befecskendezéses benzinmotorja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.