Egy-egy új modell kifejlesztése irdatlan pénzeket emészt fel, ezért a legtöbb autógyártó fokozatosan vezeti be az új kínálatot. Nem így a Toyota, aki nem kevesebb, mint hatféle Corollát állított ki szeptember elején Frankfurtban. A három- és ötajtós, ferdehátú, a szedán és a kombi mellett bemutatták a Corolla Versót, a gyár egyterű-családjának negyedik tagját, valamint a háromajtós variánsra épülő T-Sport változatot, amelyek kétség- kívül a paletta legizgalmasabb darabjai.
Az új modellek első pillantásra megkülönböztethetők elődjeiktől, de egymástól is. A korábbi, barátságosan semleges formatervet agresszív dizájn váltotta fel, amely bizonyos kulcselemek – például az orrkiképzés – hasonlóságától eltekintve markánsan eltérő arculatot ad a fiatalos és dinamikus háromajtósnak, a polgári négyajtósnak vagy éppen a hiperpraktikus Versónak.
Nem csak a külsőségek terén különböznek azonban az egyes verziók. A Toyota három benzines és két közös nyomócsöves dízelmotorral kínálja a Corolla-sorozatot, egy-egy karosszériaváltozathoz azonban nem mindegyik motor választható, hiszen eltérő célközönségük más-más vezetési stílust képvisel. A paletta csúcsán a kizárólag a T-Sport modellhez kínált, 192 lóerős 1,8-as hajtómű áll. Hasonló lökettérfogatú, de teljesen külön fejlesztésű az a 135 lovas motor, amely csakis a Versóhoz kapható, míg a kétliteres dízel köztes töltő-levegőhűtő alkalmazásával izmosabbá tett változatát a ferdehátúak számára tartják fenn.
Az utastér a karosszériához hasonlóan friss megjelenésű. A megnövelt tengelytáv és belső magasság, a magasabb ülések, valamint a tágra nyíló ajtók révén jóval kényelmesebbé és tágasabbá vált a Corolla. A műszerfal a szemnek és a kéznek egyaránt kedvesebb: megőrizte az előd kiváló ergonómiáját, a formaterv és a felhasznált anyagok minősége ugyanakkor nagyságrendeket javult. A tetőoszlopok belső felülete szövetborítást kapott, a szellőzőnyílások könnyedén és pontosan beállíthatók, a tárolórekeszeket csillapított nyitószerkezettel látták el, az ajtóburkolatokat pedig rejtett csavarok rögzítik.
A Corollákhoz rendelhető extrák sora meghaladja a kategóriában korábban szokásos szintet. A különlegesen intelligens, turisztikai információkat és határidőnaplót is tartalmazó navigációs rendszer DVD-technológiát használ, azaz egyetlen lemezen elfér egész Európa részletes térképe. A nyolc nyelven beszélő rendszerhez tartozó színes monitor a Verso esetében az opcionális tolatókamera színes képét is mutathatja, segédvonalak kivetítésével megkönynyítve a parkolást.
A Corollák forgalmazása 2002 elején kezdődik Európa-szerte. A ferdehátú modellek a Toyota Anglia gyárában készülnek, a négyajtóst a vadonatúj törökországi üzem gyártja, míg a Verso és a kombi Japánból érkezik a kontinensre. A Toyota évente több mint kétszázezer Corolla értékesítését tervezi Európában.
NATO-művelet indult a lengyelországi drónincidens miatt
