A Toyota európai offenzívára készül a Corollával

A japán gyár alsó közép kategóriás modellje a világ legnépszerűbb autója, az elmúlt harmincöt év alatt 29 millió darabot adtak el belőle. A sikerszériát a modell kilencedik generációja hivatott folytatni. Ehhez a Toyota a totális támadást választotta: a gyár franciaországi tervezőközpontjában megálmodott autó összes karosszériaváltozatát egy időben mutatták be a frankfurti autószalonon.

Hajdu Imre
2001. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy-egy új modell kifejlesztése irdatlan pénzeket emészt fel, ezért a legtöbb autógyártó fokozatosan vezeti be az új kínálatot. Nem így a Toyota, aki nem kevesebb, mint hatféle Corollát állított ki szeptember elején Frankfurtban. A három- és ötajtós, ferdehátú, a szedán és a kombi mellett bemutatták a Corolla Versót, a gyár egyterű-családjának negyedik tagját, valamint a háromajtós variánsra épülő T-Sport változatot, amelyek kétség- kívül a paletta legizgalmasabb darabjai.
Az új modellek első pillantásra megkülönböztethetők elődjeiktől, de egymástól is. A korábbi, barátságosan semleges formatervet agresszív dizájn váltotta fel, amely bizonyos kulcselemek – például az orrkiképzés – hasonlóságától eltekintve markánsan eltérő arculatot ad a fiatalos és dinamikus háromajtósnak, a polgári négyajtósnak vagy éppen a hiperpraktikus Versónak.
Nem csak a külsőségek terén különböznek azonban az egyes verziók. A Toyota három benzines és két közös nyomócsöves dízelmotorral kínálja a Corolla-sorozatot, egy-egy karosszériaváltozathoz azonban nem mindegyik motor választható, hiszen eltérő célközönségük más-más vezetési stílust képvisel. A paletta csúcsán a kizárólag a T-Sport modellhez kínált, 192 lóerős 1,8-as hajtómű áll. Hasonló lökettérfogatú, de teljesen külön fejlesztésű az a 135 lovas motor, amely csakis a Versóhoz kapható, míg a kétliteres dízel köztes töltő-levegőhűtő alkalmazásával izmosabbá tett változatát a ferdehátúak számára tartják fenn.


Az utastér a karosszériához hasonlóan friss megjelenésű. A megnövelt tengelytáv és belső magasság, a magasabb ülések, valamint a tágra nyíló ajtók révén jóval kényelmesebbé és tágasabbá vált a Corolla. A műszerfal a szemnek és a kéznek egyaránt kedvesebb: megőrizte az előd kiváló ergonómiáját, a formaterv és a felhasznált anyagok minősége ugyanakkor nagyságrendeket javult. A tetőoszlopok belső felülete szövetborítást kapott, a szellőzőnyílások könnyedén és pontosan beállíthatók, a tárolórekeszeket csillapított nyitószerkezettel látták el, az ajtóburkolatokat pedig rejtett csavarok rögzítik.
A Corollákhoz rendelhető extrák sora meghaladja a kategóriában korábban szokásos szintet. A különlegesen intelligens, turisztikai információkat és határidőnaplót is tartalmazó navigációs rendszer DVD-technológiát használ, azaz egyetlen lemezen elfér egész Európa részletes térképe. A nyolc nyelven beszélő rendszerhez tartozó színes monitor a Verso esetében az opcionális tolatókamera színes képét is mutathatja, segédvonalak kivetítésével megkönynyítve a parkolást.
A Corollák forgalmazása 2002 elején kezdődik Európa-szerte. A ferdehátú modellek a Toyota Anglia gyárában készülnek, a négyajtóst a vadonatúj törökországi üzem gyártja, míg a Verso és a kombi Japánból érkezik a kontinensre. A Toyota évente több mint kétszázezer Corolla értékesítését tervezi Európában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.