– Győr önkormányzatának tudomásul kell vennie, hogy a tulajdonában álló utak átépítésére is vonatkoznak szakhatósági előírások. A határozatok végrehajtása pedig nem jóindulat kérdése. Az átadási ünnepséget elhamarkodták, a Teleki utca változatlanul munkaterületnek tekintendő – jelentette ki Kalincsák István, a Győr-Moson-Sopron Megyei Közlekedési Felügyelet vezetője. Elmondta: az általuk tételesen felsorolt hibákat ki kell javítani. Az átépítés csupán esztétikai szempontból sikerült, praktikus haszna nincs – sőt. A helytelenül alkalmazott körforgalom balesetveszélyt jelent, amit máris több koccanásos karambol bizonyít. Ebben az esetben nem lehet arra hivatkozni, hogy a győriek majd „megszokják” azt. Az utcában idegenek is autóznak, akiknek rögtön tudniuk kell, mivel állnak szemben. Éppen ezért át kell alakítani a jelzőtáblarendszert, valamint az egyéb szabálytalanságokat, kivitelezési hibákat is korrigálni kell. Az avatás után néhány héttel például már javítani lehet a rosszul lerakott útburkolatot. Kalincsák egyúttal kijelentette: a végleges használatra csak akkor adnak engedélyt, ha elkészül a belváros forgalmi koncepciója, amire a túlzsúfolt út tehermentésítése miatt van szükség.
A városi útkezelő szervezet vezetője, Bartha Gusztáv vitatta, hogy az út műszaki átadása nem történt meg. Értelmezése szerint az eljárás lezajlott, és az elég. Régen is előfordult, hogy szóbeli megegyezés alapján avattak. A felügyelőség hibajegyzékét tudomásul veszik, s „jogossága esetén intézkedni fognak”. Egyébként számos szakértői anyaggal tudják bizonyítani „a csomópont magas műszaki tartalmát” – mondta.
– A „szóbeli megállapodás” intézménye ma már egyetértés esetén sem működik. A városvezetés pedig jobban tenné, ha közpénzeken megrendelt, így igény szerint készülő „szakértői anyagok” lobogtatása helyett a törvényes út betartásával foglalkoznék – fogalmazott a felügyeletvezető.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
