Ráfér már a Hondára egy sikeres kiskocsi. Nemcsak Magyarországon, hanem a sokkal nagyobb eladási számokat produkáló Nyugat-Európában is nagyon fontos ez a kategória, és a Jazz mindent megváltoztathat, hiszen hatalmas fejlődést jelent a Honda palettáján. A Honda mérnökei ismét egyterű karosszériát rajzoltak. A meredeken emelkedő és a szélvédőben szinte törés nélkül folytatódó motorháztető, a magasan meghúzott tetővonal és a kombiszerű farrész a buszlimuzinokhoz teszi hasonlatossá a Honda újdonságát.
De vajon miért váltott ilyen élesen a korábban a sportosságra oly nagy hangsúlyt helyező Honda? Azért, mert a sokoldalúan használható kocsikra a legnagyobb az igény, így – amellett, hogy sportos modellek továbbra is elérhetők lesznek – a Honda most tágas, takarékos és könnyen kezelhető kocsik fejlesztését tűzte ki célul.
A Jazz beltere például olyan hosszú, mint az eggyel nagyobb kategóriájú kompakt autóké, a csomagtartója pedig szintén tekintélyes, már alaphelyzetben is 380 literes. A belmagasság nagy, az üléseket a komfort javítása érdekében kicsit magasabbra helyezték, a variálhatóság pedig talán még jobb is, mint a Honda egyterűjében, a Streamben. A 2:1 arányban osztott hátsó ülés három mozdulattal a padlóba hajtogatható, így teljesen sík, 1,74 méter hosszú rakodófelület alakítható ki az első két ülés mögött.
A sok újítás mellett a Honda hagyományait is ápolja. A márkától rég megszoktuk, hogy pazar motorokat épít autóiba. Így van ez a Jazz esetében is, annak ellenére, hogy egy városi kiskocsiban erre talán kisebb az igény. A Honda ezért nem is a sportosságra, hanem a takarékosságra hegyezte ki új motorgenerációjának első két tagját. Az i-DSI motorcsalád (intelligens kettős szekvenciális gyújtás) hengerenként két gyújtógyertyát használ. Ez tökéletesíti az égést, növeli a teljesítményt, miközben csökkenti a fogyasztást és a kipufogógáz károsanyag-tartalmát. A Jazz 1,2 és 1,4 literes motorjai teljesítik a 2005-ben életbe lépő környezetvédelmi normákat. A kisebb motor 78, a nagyobb 83 lóerős, legnagyobb nyomatékukat már 2800-as fordulatnál leadják. A Honda hivatalos fogyasztási adatokkal még nem tudott szolgálni, a várható érték 5,3 és 5,5 liter 100 kilométerenként.
NATO-művelet indult a lengyelországi drónincidens miatt
