Az új Honda Jazz – zene füleinknek

A Honda végre leváltja eddigi kiskocsiját, a Logót. A frankfurti autószalonon bemutatott Jazz nemcsak divatosabb karosszériát kapott, hanem utastere is tágasabb, motorjai pedig takarékosabbak. Az ügyesen variálható és könnyen átrendezhető ülések pedig buszlimuzinos erényekkel is felruházzák a legkisebb, Európában forgalmazott Hondát.

Jávor József
2001. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ráfér már a Hondára egy sikeres kiskocsi. Nemcsak Magyarországon, hanem a sokkal nagyobb eladási számokat produkáló Nyugat-Európában is nagyon fontos ez a kategória, és a Jazz mindent megváltoztathat, hiszen hatalmas fejlődést jelent a Honda palettáján. A Honda mérnökei ismét egyterű karosszériát rajzoltak. A meredeken emelkedő és a szélvédőben szinte törés nélkül folytatódó motorháztető, a magasan meghúzott tetővonal és a kombiszerű farrész a buszlimuzinokhoz teszi hasonlatossá a Honda újdonságát.
De vajon miért váltott ilyen élesen a korábban a sportosságra oly nagy hangsúlyt helyező Honda? Azért, mert a sokoldalúan használható kocsikra a legnagyobb az igény, így – amellett, hogy sportos modellek továbbra is elérhetők lesznek – a Honda most tágas, takarékos és könnyen kezelhető kocsik fejlesztését tűzte ki célul.
A Jazz beltere például olyan hosszú, mint az eggyel nagyobb kategóriájú kompakt autóké, a csomagtartója pedig szintén tekintélyes, már alaphelyzetben is 380 literes. A belmagasság nagy, az üléseket a komfort javítása érdekében kicsit magasabbra helyezték, a variálhatóság pedig talán még jobb is, mint a Honda egyterűjében, a Streamben. A 2:1 arányban osztott hátsó ülés három mozdulattal a padlóba hajtogatható, így teljesen sík, 1,74 méter hosszú rakodófelület alakítható ki az első két ülés mögött.
A sok újítás mellett a Honda hagyományait is ápolja. A márkától rég megszoktuk, hogy pazar motorokat épít autóiba. Így van ez a Jazz esetében is, annak ellenére, hogy egy városi kiskocsiban erre talán kisebb az igény. A Honda ezért nem is a sportosságra, hanem a takarékosságra hegyezte ki új motorgenerációjának első két tagját. Az i-DSI motorcsalád (intelligens kettős szekvenciális gyújtás) hengerenként két gyújtógyertyát használ. Ez tökéletesíti az égést, növeli a teljesítményt, miközben csökkenti a fogyasztást és a kipufogógáz károsanyag-tartalmát. A Jazz 1,2 és 1,4 literes motorjai teljesítik a 2005-ben életbe lépő környezetvédelmi normákat. A kisebb motor 78, a nagyobb 83 lóerős, legnagyobb nyomatékukat már 2800-as fordulatnál leadják. A Honda hivatalos fogyasztási adatokkal még nem tudott szolgálni, a várható érték 5,3 és 5,5 liter 100 kilométerenként.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.