Dönthetnek a nagybérletről

Jövő héten a kormány elé kerülhet a főváros és az agglomeráció közlekedésének javítását célzó közös bérlet bevezetése – derült ki a Fidesz elnöke, a közlekedési és a pénzügyminiszter egyeztetése után. A bérletet Budapesten és környékén egyaránt használni lehetne a MÁV, a Volán és a BKV járatain.

Gidró Kriszta
2001. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A három közlekedési társaság járatain használható nagy bérletre van központi támogatás – jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter, miután Fónagy János közlekedési miniszter társaságában egyeztetett Pokorni Zoltánnal, a Fidesz elnökével. A találkozót a pártelnök kezdeményezte. Pokorni Zoltán még szerdán jelentette be, hogy a budapesti közlekedés javítása érdekében két javaslatot dolgoztak ki. Az egyik a közös bérlet, a másik pedig egy zónarendszer bevezetése.
A találkozó után a három politikus bejelentette: már a jövő héten a kormány elé kerülhet a nagybérletről szóló előterjesztés. Varga Mihály hangsúlyozta: a hasonló kezdeményezéseket a kormány mindig kész volt támogatni. Fónagy János azt hangoztatta: a nagybérlet mihamarabbi bevezetése a főváros és a kormány közös érdeke.
A miniszter szerint a közös bérlet alkalmazása esetén lényegesen javulhat az egyéni közlekedés és a tömegközlekedés aránya, az utóbbi javára. Pokorni Zoltán pártelnök szerint ebben az ügyben a főszerep a kormányzaté. Amennyiben a kabinet meghozza döntését, utána lehet konkrét tárgyalást kezdeményezni a fővárossal. A pártelnök szerint az új bérlet bevezetéséhez mintegy félmilliárd forint szükséges. A pártelnök reményét fejezte ki, hogy az egyéb ellentéteket félre lehet tenni, így a fővárossal folytatandó tárgyalások eredményesek lesznek.
Fónagy János már a múlt héten levélben fordult Demszky Gábor főpolgármesterhez, amelyben a közös bérletről való tárgyalást kezdeményezett.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes lapunk kérdésére elmondta: a főváros hamarosan elküldi a válaszlevelet Fónagy Jánosnak. A főpolgármester-helyettes felhívta a figyelmet, hogy a közös bérlet bevezetéséhez szükséges döntést a főváros másfél éve meghozta. Az új jegyek bevezetését az késlelteti, hogy a kormányzat ez idő alatt nem foglalkozott a jogszabályi háttér megteremtésével. Pokorni Zoltán kezdeményezéséről szólva Vajda Pál kijelentette: a pártelnök saját kormányának „csördített oda”, hiszen láthatta, hogy a főváros még a szükséges 180 millió forintot is elkülönítette a költségvetésben. A főpolgármester-helyettes kijelentette azt is: a közös bérlet bevezetése nem egyenlő a tarifaközösség és a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozásával.

Indul a hannoveri villamos. Szerdán adják át a régi 13-as és 63-as villamosvonalak összekötésével kialakított új 3-as járatot – közölte lapunkkal Vajda Pál főpolgármester-helyettes. A 3-as villamos a Mexikói és a Gubacsi út között közlekedik majd 18 kilométer hosszan. Ezen a vonalon indulnak el először a Hannovertől vásárolt használt villamosok. A szerelvények hatpercenként követik majd egymást. Ahol a 3-as és a 62-es villamosok párhuzamosan közlekednek, ott a követési idő három perc lesz. November végén az 50-es villamos vonalán is hannoveri villamosok közlekednek majd, januártól pedig a 62-es szerelvényeit cserélik le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.