Elhárultak a legfőbb akadályok az M7-es Zamárdi–Balatonföldvár közötti szakaszának építése elől, ugyanis a vitás kérdésekben megegyeztek tegnap Keszthelyen a Közlekedési és Vízügyi Miniszté-rium (Kövím), a Nemzeti Autópálya (NA) Rt., valamint az autópálya-építésben közreműködő hatóságok képviselői – tájékoztatta lapunkat Manninger Jenő, a Kövím politikai államtitkára. Az M7-es autópálya Szántód és Kőröshegy elkerülésével épül tovább, Kőröshegy térségében az út az eredeti tervekben is szereplő 1,8 kilométer hoszszú és helyenként nyolcvan méter magas völgyhídon halad. Manninger hozzátette: az építési engedély kiadásában érintett hatóságok – a Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség és a Kaposvári Erdészeti Felügyelőség – azzal a feltétellel fogadták el ezt nyomvonaltervet, hogy a munkaterület lezárásával az erdősávot visszahelyezik a beruházók, az autópályára felvezető utakat pedig úgy alakítják ki, hogy azok a legkevesebb kárt tegyék a természetben. Eldőlt: nem építenek alagutat az érintett szakaszon. Ezt korábban az NA is ellenezte, ugyanis az alagút építése 25 milliárd forinttal növelte volna a költségeket.
Szentkiralyi: Only a Brave, Patriotic Government Can Defend Hungary
