A Stilo elődje, a Bravo-Brava páros nem váltotta be a Fiat reményeit, sohasem aratott átütő sikert. A páros bemutatásakor még friss és érdekes formaterv varázsa hamar szertefoszlott, a duó évek óta a „futottak még” kategóriában szerénykedik. Éppen ezért a Fiat szinte semmit nem tartott meg az elődből – az egyetlen kivétel talán éppen a paletta szerkezete. Korábban a Bravo a sportos, a Brava pedig a praktikus kocsi szerepét töltötte be, s ez a kettősség most is megfigyelhető. A Stilo esetében a két eltérő egyéniségű modellnek már nincs külön neve, ám a három- és az ötajtós mégis két külön világ. A háromajtós sokkal agresszívabb látványt nyújt, az üléshelyzete alacsonyabb, a csomagtartója kisebb, s az utastere is szűkösebb. Egyértelmű a célközönség: fiatal párok vagy egyedülállók, akiknek a dizájn és teljesítmény sokkal fontosabb, mint a praktikus szempontok.
Az ötajtós modell magasabb, nagyobb a csomagtartója, az ülések pedig sokféleképpen rendezhetők el a beltérben. Az ötajtós Stilo kicsit buszlimuzinos, s ez a tulajdonság félreérthetetlenül rámutat a megcélzott vevőkörre: fiatal családok.
A menetpróbák során tovább élesedett a különbség a két kocsi karaktere között. A mokány háromajtós feszesebb futóművet kapott, az ötajtós puhábban és csendesebben suhan az úton.
Hasonlóan az Alfa 147-eshez, a Stilo is vetélytársai fölé nő felszereltség terén. A legolcsóbb változatban is széria lesz hat légzsák, nem kérnek felárat a szervoért, a blokkolásgátlóért és a fékasszisztensért sem. A bőséges listát is figyelembe véve kedvező lesz a Stilo ára. Ha a Fiat importőre valóra tudja váltani elképzeléseit, akkor az induló modell ára hárommillió forint alatt marad. Ebben a változatban a Puntóból is ismert 1,2 literes, 80 lóerős motor dolgozik majd. Aki erősebb motorra vágyik, az választhatja a 103 lóerős 1.6-ost vagy a 133 lovas 1.8-ast. A Fiat-konszern népszerű, 1.9-es JTD turbódízelje kétféle teljesítményfokozattal lesz rendelhető: 80 és 115 lóerős változatban. Érdekes, hogy e két változat fogyasztása teljesen azonos, a több lóerő tehát csupán a vételár megfizetésekor jelent nagyobb terhet a vevőnek.
Mivel az EU tagállamaiban 2002 januárjától az európai gyártású kocsikra is legalább két év garanciát kötelesek adni a gyártók, nem meglepő, hogy a Fiat már az idén értékesített Stilókra is meghosszabbított garanciát ajánl a vásárlóknak.
NATO-művelet indult a lengyelországi drónincidens miatt
