Pokorni Zoltán kijelentette: a fővárosi közlekedés javításához összefogásra van szükség. – A szeptember 22-i autómentes nap Budapesten is bebizonyította, hogy tudunk másként élni – hangsúlyozta a pártelnök. Mint mondta: bár Budapest nem, a budapestiek csatlakoztak a Levegő Munkacsoport és a Fidesz felhívásához. Ennek köszönhetően szombaton az Andrássy úton a megszokottnál kilencven százalékkal volt kevesebb a levegő szén-monoxid- tartalma, és a nitrogén-dioxid mennyisége is felére csökkent. Pokorni Zoltán kijelentette: tavaly még csak Szeged, idén azonban már 35 önkormányzat csatlakozott az európai autómentes naphoz. A pártelnök szerint ez azt jelenti, hogy a polgároknak is fontos környezetük állapota.
A pártelnök hangsúlyozta: szükséges mihamarabb bevezetni azt a bérletet, amellyel az utasok egyarán használhatják a MÁV, a Volán és a BKV járatait. Pokorni Zoltán szerint ennek bevezetése mintegy félmilliárd forintba kerülne, ám a változtatásokat akár idén végre lehetne hajtani.
Szálka Miklós (Fidesz), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke kijelentette: már a BKV szakemberei is felismerték, hogy a jelenlegi tarifarendszer nem jó, és szükséges a teljesítményarányos rendszer bevezetése. Szálka Miklós kijelentette: a BKV ötlete azért nem jó, mert alapegységnek a kerületet vette. Ez azonban túl kicsi, emellett nem építhető rá a közös bérlet. A Fidesz szakértői éppen ezért kidolgoztak egy új, zónás rendszert. Ennek értelmében öt zónára osztanák Budapest területét. Az egyik zóna a Hungária körgyűrűn belüli terület lenne. Az ezen kívül eső részeket a Duna, az Üllői út, a Kerepesi út, illetve a Hegyalja út osztaná szét négy további zónára. Ha valaki csak egyetlen övezetben utazna, úgy a jelenlegi tarifa 75 százalékát fizetné. A szomszéd zónába való átutazáskor a jegy a jelenlegi ár kilencven százalékába kerülne, míg az egész városra érvényes bérlet ára nem haladná meg a jelenlegi tarifa mértékét.
Zelenszkij: a leghatékonyabb szankciók az orosz olajfinomítókban okozott tüzek
