Fidesz-javaslat a közlekedésről

Pokorni Zoltán, a Fidesz elnöke megbeszélést folytat ma Varga Mihály pénzügyminiszterrel és Fónagy János közlekedési miniszterrel, hogy megvitassák a legnagyobb kormánypárt javaslatait Budapest közlekedésfejlesztésével kapcsolatban.

Gidró Kriszta
2001. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pokorni Zoltán kijelentette: a fővárosi közlekedés javításához összefogásra van szükség. – A szeptember 22-i autómentes nap Budapesten is bebizonyította, hogy tudunk másként élni – hangsúlyozta a pártelnök. Mint mondta: bár Budapest nem, a budapestiek csatlakoztak a Levegő Munkacsoport és a Fidesz felhívásához. Ennek köszönhetően szombaton az Andrássy úton a megszokottnál kilencven százalékkal volt kevesebb a levegő szén-monoxid- tartalma, és a nitrogén-dioxid mennyisége is felére csökkent. Pokorni Zoltán kijelentette: tavaly még csak Szeged, idén azonban már 35 önkormányzat csatlakozott az európai autómentes naphoz. A pártelnök szerint ez azt jelenti, hogy a polgároknak is fontos környezetük állapota.
A pártelnök hangsúlyozta: szükséges mihamarabb bevezetni azt a bérletet, amellyel az utasok egyarán használhatják a MÁV, a Volán és a BKV járatait. Pokorni Zoltán szerint ennek bevezetése mintegy félmilliárd forintba kerülne, ám a változtatásokat akár idén végre lehetne hajtani.
Szálka Miklós (Fidesz), a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának alelnöke kijelentette: már a BKV szakemberei is felismerték, hogy a jelenlegi tarifarendszer nem jó, és szükséges a teljesítményarányos rendszer bevezetése. Szálka Miklós kijelentette: a BKV ötlete azért nem jó, mert alapegységnek a kerületet vette. Ez azonban túl kicsi, emellett nem építhető rá a közös bérlet. A Fidesz szakértői éppen ezért kidolgoztak egy új, zónás rendszert. Ennek értelmében öt zónára osztanák Budapest területét. Az egyik zóna a Hungária körgyűrűn belüli terület lenne. Az ezen kívül eső részeket a Duna, az Üllői út, a Kerepesi út, illetve a Hegyalja út osztaná szét négy további zónára. Ha valaki csak egyetlen övezetben utazna, úgy a jelenlegi tarifa 75 százalékát fizetné. A szomszéd zónába való átutazáskor a jegy a jelenlegi ár kilencven százalékába kerülne, míg az egész városra érvényes bérlet ára nem haladná meg a jelenlegi tarifa mértékét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.