Marketline-aukciók

Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér online aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervezô vállalatok a beszerzési aukciók során az árak jelentôs csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevô megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el. A Citibank és a Westel után a Matáv, az Axelero, a Stollwerck, valamint a Visteon Hungary vette igénybe kiemelkedô sikerrel a közelmúltban a Marketline online aukciós szolgáltatását. Az elektronikus árverésen az aukció szervezôje által megjelölt tételekre a meghívottak online módon tehetnek ajánlatokat, és a mindenkori legjobb ár az összes résztvevô számára azonnal látható.

Munkatársunktól
2001. 09. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Júniusban lezajlott a Marketline Rt.-nél szervezett elsô Matáv beszerzési aukció számítástechnikai eszközökre, melynek eredményeképpen a távközlési vállalat közel tizenhárom százalékos megtakarítást könyvelhetett el.
Az internet alapú vállalatközi kereskedelem jelentôs állomásaként a Matáv — elsôként a Marketline pár hónapos mûködése során — eladási aukciót is szervezett, amely során közel kétmillió forint értékben számítástechnikai eszközöket kínált megvételre. A Matáv a továbbiakban rendszeresen kívánja használni a Marketline aukciós szolgáltatását, és máris számos új aukciót írt ki.
Az Axelero, amely egyben a Marketline Rt. többségi tulajdonosa, négy sikeres aukciót bonyolított le májusban és júniusban irodaszer, illetve szórakoztató elektronikai beszerzéseire a Marketline elektronikus piactéren. Az egy-egyórás kereskedések során a megjelölt kiinduló árhoz képest átlagosan húszszázalékos megtakarítást ért el a vállalat. Az aukciók eredményeinek hatására az Axelero a jövôben stratégiai termékeire irányuló beszerzéseinél is igénybe akarja venni a Marketline online aukciós szolgáltatását.
A Stollwerck június végi, a Marketline weboldalán folytatott internetes aukciói két érdekességgel is szolgáltak. A kereskedések meghívott beszállítói ezúttal kizárólag külföldi (német, olasz, osztrák és spanyol) cégek voltak, valamint az aukciók átlépték az MRO (irodai beszerzés) termékkört is, minthogy a vállalat stratégiai termékeinek (alapanyag, illetve egyedi csomagolóanyag) beszerzésére folyt a licit. A kereskedés nyelve a külföldiek részére az angol volt — míg a Stollwerck ugyanazt az aukciót magyar nyelven nézte végig —, az árakat pedig német márkában adták meg.
Sánta Sándor, a Stollwerck logisztikai igazgatója szerint „Valóban jelentôs árcsökkentési tartalékok vannak ebben a beszerzési módban. Ez mindjárt az elején kiderült, hiszen közel tizenöt százalékos megtakarítást értünk el alig negyed óra alatt, holott a második félévre ezen termékeknél áremelkedésre számítottunk. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy egyrészt a modern vállalati szervezetekben, s így a Supply Chain Management területén is olyan új kihívásoknak kell megfelelni, mint a karcsúsodott szervezetek, kisebb létszám; másrészt viszont az élelmiszerpiac rendkívüli módon felgyorsult. Ezekhez a változásokhoz pedig, amennyiben az elért eredményeinket továbbra is tartani, sôt növelni szeretnénk (például biztosítani a közel százszázalékos szállítóképességet), kizárólag új módszerekkel lehet alkalmazkodni. Úgy tûnik, a Marketline által felkínált lehetôségek révén sikerül majd a megváltozott körülményekhez jól alkalmazkodni. Viszszatérve a konkrét aukciókhoz, meglepô volt számomra, hogy a külföldi, nagy nevû beszállítók kissé meglepôdve, de tisztelettel álltak ezen újdonság elôtt. Hiányolták továbbá a személyes üzleti kapcsolattartást, így érdekes helyzet lesz a jövôben ezen kérések figyelembevétele, hiszen ez idáig jelentôs súlya volt a személyes telefonoknak és találkozásoknak.
A Visteon Hungary mint autóipari beszállító (Ford, Peugeot, Volkswagen, Toyota) bonyolította eddig a Marketline B2B virtuális piactéren a legnagyobb értékû beszerzési árverést. Az összesen kétszázhúsz tételre kiírt, közel húszmillió forintos beszerzési aukció során kevesebb mint két óra licitálás alatt a legalacsonyabb beszerzési árhoz képest 7,27 százalékos megtakarítást ért el.
Kardos Zsolt, a Marketline vezérigazgatója a szolgáltatás utóbbi hónapjairól így vélekedett: „Igazolódni látszik az elképzelésünk, hogy az elektronikus eszközök használatával a hazai cégek is élvezhetik végre azokat a közvetlenül profitra váltható elônyöket, melyekkel külföldi multinacionális versenytársaik az elmúlt idôszakban lépéselônyre tettek szert. Bízunk abban, hogy a kedvezô tapasztalatok révén tovább nô a nyitottság és az érdeklôdés a Marketline B2B elektronikus piactere irányában.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.