Júniusban lezajlott a Marketline Rt.-nél szervezett elsô Matáv beszerzési aukció számítástechnikai eszközökre, melynek eredményeképpen a távközlési vállalat közel tizenhárom százalékos megtakarítást könyvelhetett el.
Az internet alapú vállalatközi kereskedelem jelentôs állomásaként a Matáv — elsôként a Marketline pár hónapos mûködése során — eladási aukciót is szervezett, amely során közel kétmillió forint értékben számítástechnikai eszközöket kínált megvételre. A Matáv a továbbiakban rendszeresen kívánja használni a Marketline aukciós szolgáltatását, és máris számos új aukciót írt ki.
Az Axelero, amely egyben a Marketline Rt. többségi tulajdonosa, négy sikeres aukciót bonyolított le májusban és júniusban irodaszer, illetve szórakoztató elektronikai beszerzéseire a Marketline elektronikus piactéren. Az egy-egyórás kereskedések során a megjelölt kiinduló árhoz képest átlagosan húszszázalékos megtakarítást ért el a vállalat. Az aukciók eredményeinek hatására az Axelero a jövôben stratégiai termékeire irányuló beszerzéseinél is igénybe akarja venni a Marketline online aukciós szolgáltatását.
A Stollwerck június végi, a Marketline weboldalán folytatott internetes aukciói két érdekességgel is szolgáltak. A kereskedések meghívott beszállítói ezúttal kizárólag külföldi (német, olasz, osztrák és spanyol) cégek voltak, valamint az aukciók átlépték az MRO (irodai beszerzés) termékkört is, minthogy a vállalat stratégiai termékeinek (alapanyag, illetve egyedi csomagolóanyag) beszerzésére folyt a licit. A kereskedés nyelve a külföldiek részére az angol volt — míg a Stollwerck ugyanazt az aukciót magyar nyelven nézte végig —, az árakat pedig német márkában adták meg.
Sánta Sándor, a Stollwerck logisztikai igazgatója szerint „Valóban jelentôs árcsökkentési tartalékok vannak ebben a beszerzési módban. Ez mindjárt az elején kiderült, hiszen közel tizenöt százalékos megtakarítást értünk el alig negyed óra alatt, holott a második félévre ezen termékeknél áremelkedésre számítottunk. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy egyrészt a modern vállalati szervezetekben, s így a Supply Chain Management területén is olyan új kihívásoknak kell megfelelni, mint a karcsúsodott szervezetek, kisebb létszám; másrészt viszont az élelmiszerpiac rendkívüli módon felgyorsult. Ezekhez a változásokhoz pedig, amennyiben az elért eredményeinket továbbra is tartani, sôt növelni szeretnénk (például biztosítani a közel százszázalékos szállítóképességet), kizárólag új módszerekkel lehet alkalmazkodni. Úgy tûnik, a Marketline által felkínált lehetôségek révén sikerül majd a megváltozott körülményekhez jól alkalmazkodni. Viszszatérve a konkrét aukciókhoz, meglepô volt számomra, hogy a külföldi, nagy nevû beszállítók kissé meglepôdve, de tisztelettel álltak ezen újdonság elôtt. Hiányolták továbbá a személyes üzleti kapcsolattartást, így érdekes helyzet lesz a jövôben ezen kérések figyelembevétele, hiszen ez idáig jelentôs súlya volt a személyes telefonoknak és találkozásoknak.
A Visteon Hungary mint autóipari beszállító (Ford, Peugeot, Volkswagen, Toyota) bonyolította eddig a Marketline B2B virtuális piactéren a legnagyobb értékû beszerzési árverést. Az összesen kétszázhúsz tételre kiírt, közel húszmillió forintos beszerzési aukció során kevesebb mint két óra licitálás alatt a legalacsonyabb beszerzési árhoz képest 7,27 százalékos megtakarítást ért el.
Kardos Zsolt, a Marketline vezérigazgatója a szolgáltatás utóbbi hónapjairól így vélekedett: „Igazolódni látszik az elképzelésünk, hogy az elektronikus eszközök használatával a hazai cégek is élvezhetik végre azokat a közvetlenül profitra váltható elônyöket, melyekkel külföldi multinacionális versenytársaik az elmúlt idôszakban lépéselônyre tettek szert. Bízunk abban, hogy a kedvezô tapasztalatok révén tovább nô a nyitottság és az érdeklôdés a Marketline B2B elektronikus piactere irányában.”
Feljelentést tesznek Márki-Zayék botrányos versenye ügyében
