A Nextra — a hazai piacon is jelenlévô páneurópai kommunikációs szolgáltató — a közelmúltban kilenc országra kiterjedô piackutatást készíttetett a távmunka elterjedtségérôl. Magyarországra vonatkozóan a felmérést a Nextra Hungary megbízásából a Szonda Ipsos végezte el. A vizsgálat elsôsorban arra irányult, hogy feltárja a távmunka és a távmunkát elôsegítô technológiák munkahelyi elterjedtségét, a felsô- és középvezetôk munkavégzésének jellemzôit, valamint távmunkához való viszonyukat.
A kutatás eredményeibôl megállapítható, hogy Magyarországon a távmunka még igen szûk körben terjedt el, a megkérdezett vállalatok nyolcvankét százalékánál még egyáltalán nem vezették be a távmunka lehetôségét annak ellenére, hogy annak technológiai háttere a vállalatok nyolcvanhat százalékánál valamilyen formában — leginkább mobiltelefon, laptop és a vállalati levelezés távoli elérése révén — biztosított. A felmérés szerint a magyar vállalatok többsége nem is kíván nagyobb összeget költeni a távmunka bevezetésére az elkövetkezô öt évben. Az európai országok közül csak Olaszországban hasonló arányú (tizennégy százalék) a távmunka elterjedésének aránya, az európai átlag ennél jóval magasabb (negyvenöt százalék), ebbôl Svédország (hetvenhét százalék), Németország (hatvanöt százalék) és Ausztria (hatvanhárom százalék) emelkedik ki.
A távmunkát elôsegítô technológiák közül a leginkább rendelkezésre álló és leggyakrabban használt eszköz a mobiltelefon, a vállalati e-mail távoli elérése és a laptop, bár utóbbi kettôt csak fele annyira használják a magyar vezetôk, mint európai társaik. Mind a vizsgált nyolc európai ország, mind Magyarország vállalatvezetôi a már meglévô eszközök mellett leginkább a virtuális magánhálózat (VPN) bevezetését szeretnék elérni cégüknél a távmunka elôsegítésére.
Feljelentést tesznek Márki-Zayék botrányos versenye ügyében
