Teljes a terepjárócsalád

Részben felfrissítette, részben pedig kiteljesítette terepjáró-szabadidő autóinak palettáját a Mitsubishi. Az ötajtós Pajero Pinin a fürgébb, városi terepjárók mezőnyében indul, az átfésült L200 pickup pedig szeretné megőrizni piacvezető pozícióját. A műszaki és optikai változtatások szerencsére nem jártak az árak növekedésével.

Hajdu Imre
2001. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha terepjárókra gondolunk, nem feltétlenül a Mitsubishi neve jut először eszünkbe. A brit Land Rover és a japán Toyota szintén teljes és ütőképes 4x4-es palettát fejlesztett ki az évek során, pedig a Mitsubishié ezekével legalább egyenértékű.
A 2001 őszén végrehajtott változtatások a sorozat kevésbé drága tagjait érintették. A háromajtós mellett végre kapható az ötajtós, családi használatra sokkal alkalmasabb Pajero Pinin is. A tengelytáv arasznyit, pontosan 17 centimétert nőtt, így most már a hátsó üléssorban is kényelmesen el lehet férni, a pluszajtóknak köszönhetően pedig a beszállás is sokkal könnyebbé vált. A Pajero Pinin esetében nemcsak az ajtók száma és a hely gyarapodott, hanem bővült a motorpaletta is: immár kapható egy 1,8 literes, hengerenként négyszelepes, 114 lóerős gép. Ez – a Mitsubishi filozófiájával ellentétben – nem közvetlen befecskendezéses, azaz nem GDI-erőforrás. Nyilvánvalóan azért került a kínálatba, hogy az olcsóbb, ma már hagyományosnak számító technika révén maga az autó is kedvezőbb árú lehessen. Míg korábban a háromajtós Pinin 1.8-as GDI-motorral 7,4 millióba került, addig most a sima 1.8-as ötajtós karosszériával is elvihető 6,9-ért. A legolcsóbb változat vásárlóinak annyi kompromisszumot azért kötniük kell, hogy autójukban egyszerű, állandó összkerékhajtás működik, szemben a szintén új, kétliteres, 129 lóerős GDI-masinával szerelt kocsik Super Select-rendszerével, ahol 100 km/órás tempóig akár menet közben is be- vagy ki lehet kapcsolni az összkerékhajtást.
A Mitsubishi másik – és Magyarországon mindenképpen fontosabb – újdonsága az L200, azaz Pajero pickup felfrissítése. Mivel ez a kocsi már eddig is piacvezető volt, a japánok nem alapjaiban változtatták meg a konstrukciót, csupán finomítottak azon. Az enyhe optikai retusálás mellett dolgoztak a motoron is. Az eddig 99 lóerős 2.5-ös turbódízel most 115 lóerőt tud, s mivel tisztább üzemű lett, teljesíti az Euro 3-as normát. A legjobban fogyó GLS-változatok ülései kényelmesebbek lettek, a fűtés-szellőzés kezelőszerveit pedig modernizálták.
A Mitsubishi 4x4-es palettája tehát teljes, a kép azonban mégis felemás a márkát illetően. A személyautók mezőnyében ugyanis több űr is tátong a japán márka palettáján: a Colt nem kapható, így a kiskocsik között nincs Mitsubishi. A még sokak számára elérhető árszinten indított Lancer és Carisma pedig ma már idős modellnek számítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.