Ha terepjárókra gondolunk, nem feltétlenül a Mitsubishi neve jut először eszünkbe. A brit Land Rover és a japán Toyota szintén teljes és ütőképes 4x4-es palettát fejlesztett ki az évek során, pedig a Mitsubishié ezekével legalább egyenértékű.
A 2001 őszén végrehajtott változtatások a sorozat kevésbé drága tagjait érintették. A háromajtós mellett végre kapható az ötajtós, családi használatra sokkal alkalmasabb Pajero Pinin is. A tengelytáv arasznyit, pontosan 17 centimétert nőtt, így most már a hátsó üléssorban is kényelmesen el lehet férni, a pluszajtóknak köszönhetően pedig a beszállás is sokkal könnyebbé vált. A Pajero Pinin esetében nemcsak az ajtók száma és a hely gyarapodott, hanem bővült a motorpaletta is: immár kapható egy 1,8 literes, hengerenként négyszelepes, 114 lóerős gép. Ez – a Mitsubishi filozófiájával ellentétben – nem közvetlen befecskendezéses, azaz nem GDI-erőforrás. Nyilvánvalóan azért került a kínálatba, hogy az olcsóbb, ma már hagyományosnak számító technika révén maga az autó is kedvezőbb árú lehessen. Míg korábban a háromajtós Pinin 1.8-as GDI-motorral 7,4 millióba került, addig most a sima 1.8-as ötajtós karosszériával is elvihető 6,9-ért. A legolcsóbb változat vásárlóinak annyi kompromisszumot azért kötniük kell, hogy autójukban egyszerű, állandó összkerékhajtás működik, szemben a szintén új, kétliteres, 129 lóerős GDI-masinával szerelt kocsik Super Select-rendszerével, ahol 100 km/órás tempóig akár menet közben is be- vagy ki lehet kapcsolni az összkerékhajtást.
A Mitsubishi másik – és Magyarországon mindenképpen fontosabb – újdonsága az L200, azaz Pajero pickup felfrissítése. Mivel ez a kocsi már eddig is piacvezető volt, a japánok nem alapjaiban változtatták meg a konstrukciót, csupán finomítottak azon. Az enyhe optikai retusálás mellett dolgoztak a motoron is. Az eddig 99 lóerős 2.5-ös turbódízel most 115 lóerőt tud, s mivel tisztább üzemű lett, teljesíti az Euro 3-as normát. A legjobban fogyó GLS-változatok ülései kényelmesebbek lettek, a fűtés-szellőzés kezelőszerveit pedig modernizálták.
A Mitsubishi 4x4-es palettája tehát teljes, a kép azonban mégis felemás a márkát illetően. A személyautók mezőnyében ugyanis több űr is tátong a japán márka palettáján: a Colt nem kapható, így a kiskocsik között nincs Mitsubishi. A még sokak számára elérhető árszinten indított Lancer és Carisma pedig ma már idős modellnek számítanak.
Sorsoltak a Magyar Kupában: a Paks és a Ferencváros is örülhet
