Terjed a vállalati internethasználat

Munkatársunktól
2001. 09. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Internet-hozzáféréssel a közép- és nagyvállalatok több mint kilencven százaléka rendelkezik, sôt egynegyedük az internetkapcsolatot minden gépén elérhetôvé teszi — állapította meg a GKI—Webigen—Sun által készített felmérés. További négy százalékuk a közeljövôben szándékozik a világhálóra kapcsolódni. Ugyanakkor a kisvállalatok esetében is eléri a nyolcvan százalékot az internetkapcsolatok aránya, a felmérési minta kisvállalatainak tíz százalékának terveiben pedig szerepel ennek kialakítása a közeljövôben. (Valószínû azonban, hogy a kérdôívre nagyobb arányban válaszoltak az internetcsatlakozással rendelkezô kisvállalatok, ezért a tényleges arány kisebb a teljes kisvállalati körre.) Hozzáférési típusok szerint a legnagyobb arányban ISDN-vonalon, kapcsolt vonalon (modem segítségével), illetve bérelt vonalon csatlakoznak a válaszadó közép- és nagyvállalatok az internetre. A jövôben viszont a gyorsabb adatátviteli sebességet biztosító szolgáltatások iránt jelentkezik nagyobb igény. A várakozások alapján a bérelt vonali, a kábel-tv alapú és az ADSL típusú internet-elôfizetôk arányának növekedése várható a közép- és nagyvállalati körben a kapcsolt vonali, modemes internet-elôfizetôk arányával szemben.
Saját honlapot a válaszadók ötvenhat százaléka már kialakított. A weboldalak számának bôvülése továbbra is dinamikus marad, ugyanis a közép- és nagyvállalatok további huszonnyolc százalékának terveiben szerepel az önálló honlap mûködtetése. Az interneten elérhetô üzleti tartalom elsôsorban a vállalatok termékeinek, szolgáltatásainak megismertetésére irányul, amelyre az ötven fônél többet foglalkoztató cégek mintegy hatvan százalékánál van mód, ám lényegesen alacsonyabb az interneten keresztüli megrendelést is lehetôvé tevôk aránya (tizenhét százalék). A cégek mindössze tíz százaléka jelezte, hogy ezen túlmenôen a szállítási feltételek (hely, idô) megválasztására is módot biztosít, míg a fizetési feltételek interneten történô kiválasztását ennél is kevesebben, mindössze a válaszolók hat százaléka teszi lehetôvé. A jövôben az internetes fejlesztések részben az említett szolgáltatások mindegyikének szélesebb körû elérhetôségének biztosításra, az interneten hozzáférhetô tartalom bôvítésére irányulnak. Azok a közép- és nagyvállalatok, melyek jelenleg nem alkalmaznak és nem is tervezik internetes üzleti megoldások bevezetését, a legnagyobb arányban (harmincegy százalék) arra hivatkoznak, hogy azok nem kapcsolhatók vállalatuk tevékenységéhez. Tizenegy százalékuk esetében az internetes alkalmazások bevezetésének akadálya az érdeklôdés hiánya, míg a biztonsági megfontolások kilenc százalékuk számára jelent visszatartó erôt.
A GKI Gazdaságkutató Rt. — a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttmûködve — negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlôdését. Az elôbbiekben a 2001. második negyedéves felmérés legfontosabb, összegzô eredményeit ismertettük. A hétszázötven válaszadó (négyszázötven közép- és nagyvállalat, valamint háromszáz kisvállalkozás) az 1999-es árbevétel és foglalkoztatás alapján egyaránt átlagosan tizenhét százalékban reprezentálja a vizsgált ágazatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.