A Citroën vadonatúj üdvöskéje, a C3 valóságos tárháza a drága elektronikus berendezéseknek, kényelmi és biztonsági felszereléseknek. A teljesség igénye nélkül megemlíthetjük az esőérzékelős ablaktörlőt, a vészfékrásegítőt, a külön éjszakai és nappali programmal dolgozó automatikus klímaberendezést, a sebességfüggő elektromos szervokormányt, a parkolóradart, az elsötétíthető műszerfalat vagy a szekvenciális váltóművet. Ezek az extrák a kategóriában újdonságszámba menő, a berendezések működtetéséhez szükséges kábelkötegek számát drasztikusan lecsökkentő multiplex elektronikus hálózatnak köszönhetően fértek el a négy méternél rövidebb kisautóban, és valódi ékszerdobozt varázsolnak a városi lótifutiból.
Erősen gyanítjuk azonban, hogy a Citroën C3 ezek nélkül is sikeres karriert futna be. Friss dizájnja – amely néhány konkurenstől eltérően nem esett bele a márkaarculat túlerőltetett hangsúlyozásának hibájába – ugyanis tucatnyi praktikus megoldást rejt, amelyeket nem az elektronikai fejlesztőrészlegnek, hanem az utasok szükségleteit előtérbe helyező, alapos gondolkodásnak köszönhetünk. Itt van mindjárt az autó egész hosszában végighúzódó üvegtető, amely még tágasabbá varázsolja az egyébként is magas és széles autót. A két részre osztott üvegpanel első fele hagyományos napfénytetőként működik, ha pedig túl erősen sütne a nap, ezt és a rögzített hátsó elemet kihúzható rolókkal fedhetik el az utasok. Eddig jól megvolt az emberiség üvegtető nélkül, de bizonyára sokan értékelik majd ezt a Citroënhez méltóan extravagáns ötletet.
A C3 persze kevésbé öncélú megoldásokkal is büszkélkedhet. Az utasok egészségére aktív szenes légszűrő, épségükre hat légzsák vigyáz. A felárért kínált különleges szélvédőbe fémfóliát integráltak, amely hatékonyan küzd a napsugárzással és jelentősen – akár harminc fokkal – csökkenti a napon leparkolt autó műszerfalának felmelegedését. A kategória átlagához képest tekintélyes méretű poggyásztérben debütál a gyár Moduboard rendszere, amely mozgatható lapos panelek révén sokoldalúvá teszi a C3 csomagtartóját. Ennél is szimpatikusabb a külön rendelhető ’gyerekcsomag’, amely többek között egy kiegészítő belső visszapillantó tükröt is tartalmaz, amelyben a hátsó, magasra emelt üléssort – az ott rendetlenkedő gyermekekkel egyetemben – tarthatja szemmel a sofőr. A C3 a gyár első modellje, amely megkapta a PSA konszern vadonatúj, a Forddal közösen kifejlesztett kis lökettérfogatú common rail dízelmotorját. Ez két- és négyszelepes változatban egyaránt kapható; ez utóbbi a gyári adatok alapján a kategória legjobb hatásfokú hajtóműve. A palettát három benzines aggregát egészíti ki.
Sorsoltak a Magyar Kupában: a Paks és a Ferencváros is örülhet
