Összességében 132 kilométer hosszú gyorsforgalmi úthálózat építéséhez lehetne hozzákezdeni a jelenleg is folyamatban lévő beruházások mellett jövő év februárjától, ha a kormány döntést hoz a kétszázmilliárd forintos gazdaságélénkítő csomagról. A tervezett infrastrukturális beruházások között 18 elkerülőút és 19 egyéb, közúttal kapcsolatos fejlesztés szerepel.
Ezeknek a beruházásoknak az összköltsége mai árakon számolva 204 milliárd forint, a munkálatok megkezdésekor 98 milliárd állna rendelkezésre – értesült lapunk. Mint ismeretes, a kormány augusztus 7-én döntött a 15 éves autópálya-fejlesztési koncepcióról, a gazdaságélénkítő csomag elfogadása esetén több fontos útépítési munkát hamarabb el lehetne kezdeni.
A 15 éves programot október 31-ig kell részletesen elkészíteni a Közlekedési és Vízügyi Minisztériumban, a legfontosabb útvonalakat azonban már a szeptemberi kormányrendeletben megjelölték. Így például a jövő év elején hozzá lehetne kezdeni az Albertirsa és Szolnok közötti szakasz bővítéséhez. Hamarabb megindulhatnának a Veszprémet Szolnokkal összekötő M8-as autópálya építésének előkészületi munkálatai, és felgyorsulna az M0-s autópálya keleti szakaszának a bővítése.
Új elemként szerepel a 15 éves programban például az M0-s Duna-híd megépítése, az M6–M56 autópálya meghosszabbításaként a Szentlőrinc–Pécs–Bóly közötti szakasz megvalósítása. A békési régió fejlődéséért a 44-es főútvonal bővítése is szerepel, Algyő és Hódmezővásárhely között négysávos út épül. Ugyancsak a programhoz kapcsolódik a Miskolcot Kassával összekötő gyorsforgalmi út hazai szakaszának kiépítése.
Lázár János a Harcosok Klubja edzőtáborában: Nincs csodafegyver, nincs felmentő sereg + videó
