Félidőben az M3-as híd

A Magyar Hídépítő Konzorcium munkatársai az M3-as projekt részeként befejezték tegnap az Oszlárt és Polgárt összekötő Tisza-híd mederpilléreinek építését, az év végéig a helyükre kerülnek az acélszerkezetű hídelemek is. Kosik Attilát, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatóját miniszteri biztossá nevezik ki, az ő feladata lesz a jövő évben kezdődő gyorsforgalmiút-építések koordinálása.

Putsay Gábor
2001. 10. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

December végéig a mederpillérek elkészültével helyére kerül a két, egyenként 1100 tonna súlyú acélszerkezetű hídelem – tájékoztatta tegnap a sajtó képviselőit Szántó János, a Ganz Acélszerkezet Rt. vezérigazgatója. Az egyik 257 méter hosszú, háromnyílású acélelemet már összeszerelték a helyszínen, ennek beemelésére november 8–20. között kerül sor. A déli hídszerkezet – amelynek egyes részei még a Ganz budapesti gyárában készül – beúsztatása és beemelése a tervek szerint karácsony előtt történik meg. A tízmilliárdos projekt nagyobb részével így év végéig elkészülnek a kivitelezők. A Tisza-híd jövő év nyarára kerül szerkezetkész állapotba, a forgalom előtt pedig 2002. november 30-ig kell megnyitni. Hasonlóképp az ütemtervnek megfelelően haladnak a szekszárdi Duna-híd munkálataival is – számolt be tegnap Szántó János. Jelenleg a Bács-Kiskun megyei oldalon az ártéri pillérek építésével foglalatoskodnak a kivitelezők, a mederben pedig megkezdődtek a cölöpözési munkálatok. A szekszárdi oldalon lévő ártéren novemberben látnak hozzá a pillérek építéséhez. A híd teljes hossza a két ártéri műtárggyal együtt 917 méter lesz, és 14 milliárd forintba kerül. Idén a beruházás negyedével készül el a konzorcium, az átadás határideje 2003. július 30.
A szekszárdi hídhoz vezető M9-es autóút építéséről Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: jelenleg 14 kilométeres szakaszon zajlanak a földmunkák, a töltések a Bács megyei oldalon december végéig olyan állapotba kerülnek, hogy jövő tavasszal megkezdődhet a burkolat építése. A 20 kilométer hosszú autóút költsége a szerződés szerint 13 milliárd forint lehet, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) eddig 1,1 milliárdot költött e célra. Változatlan ütemben dolgoznak a beruházók a Füzesabony és Polgár között épülő autópálya 67 kilométeres munkaterületén – tette hozzá Farkas László. A pálya egy részén az utolsó aszfaltréteg leterítéséhez kezdenek hozzá, év végéig az épülő sztráda 65 százalékos készültségi szintre kerül. A rendelkezésre álló 69,5 milliárd forintból a MAK az eddigi munkálatokra 33,4 milliárdot használt fel.
Az M7-es felújítása és továbbépítése során a szerződésben meghatározott 30,8 milliárd forintnak a felét költötték el. A kivitelezőknek még egy teljes hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy a Budaörs és Balatonaliga közötti 73 kilométer hosszú felújítás alatt lévő autópályát átadják a hatóságoknak és november 30-tól meginduljon a forgalom. Balatonaligától – mint ismert – 20 kilométeren épül a jobb pálya, egyes szakaszokon ott is dolgoznak az aszfaltozó munkagépek.

Új miniszteri biztos. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatóját, Kosik Attilát nevezik ki miniszteri biztossá a 15 éves gyorsforgalmiút-építésekkel kapcsolatos feladatok elvégzésére – tudta meg a Magyar Nemzet. Információnkat Borókai Gábor kormányszóvivő is megerősítette. Kosik Attila – tegnap mentették fel posztjáról – a Miniszterelnöki Hivatalhoz kerül, helyére Haraszti Lászlót, az NA Rt. beszerzési vezérigazgató-helyettesét nevezik ki. A közelmúltban elfogadott gazdaságélénkítő program legnagyobb részét az infrastrukturális, ezenbelül az útépítési munkák teszik ki. Ennek lebonyolítása, valamint a 15 éves program koordinálása a miniszteri biztos vezetésével történik. Jövő év elejétől a jelenlegi beruházások mellett az ország több mint 30 pontján kezdenek hozzá a Széchenyi-plusz program keretében az infrastruktúra fejlesztéséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.