December végéig a mederpillérek elkészültével helyére kerül a két, egyenként 1100 tonna súlyú acélszerkezetű hídelem – tájékoztatta tegnap a sajtó képviselőit Szántó János, a Ganz Acélszerkezet Rt. vezérigazgatója. Az egyik 257 méter hosszú, háromnyílású acélelemet már összeszerelték a helyszínen, ennek beemelésére november 8–20. között kerül sor. A déli hídszerkezet – amelynek egyes részei még a Ganz budapesti gyárában készül – beúsztatása és beemelése a tervek szerint karácsony előtt történik meg. A tízmilliárdos projekt nagyobb részével így év végéig elkészülnek a kivitelezők. A Tisza-híd jövő év nyarára kerül szerkezetkész állapotba, a forgalom előtt pedig 2002. november 30-ig kell megnyitni. Hasonlóképp az ütemtervnek megfelelően haladnak a szekszárdi Duna-híd munkálataival is – számolt be tegnap Szántó János. Jelenleg a Bács-Kiskun megyei oldalon az ártéri pillérek építésével foglalatoskodnak a kivitelezők, a mederben pedig megkezdődtek a cölöpözési munkálatok. A szekszárdi oldalon lévő ártéren novemberben látnak hozzá a pillérek építéséhez. A híd teljes hossza a két ártéri műtárggyal együtt 917 méter lesz, és 14 milliárd forintba kerül. Idén a beruházás negyedével készül el a konzorcium, az átadás határideje 2003. július 30.
A szekszárdi hídhoz vezető M9-es autóút építéséről Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: jelenleg 14 kilométeres szakaszon zajlanak a földmunkák, a töltések a Bács megyei oldalon december végéig olyan állapotba kerülnek, hogy jövő tavasszal megkezdődhet a burkolat építése. A 20 kilométer hosszú autóút költsége a szerződés szerint 13 milliárd forint lehet, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) eddig 1,1 milliárdot költött e célra. Változatlan ütemben dolgoznak a beruházók a Füzesabony és Polgár között épülő autópálya 67 kilométeres munkaterületén – tette hozzá Farkas László. A pálya egy részén az utolsó aszfaltréteg leterítéséhez kezdenek hozzá, év végéig az épülő sztráda 65 százalékos készültségi szintre kerül. A rendelkezésre álló 69,5 milliárd forintból a MAK az eddigi munkálatokra 33,4 milliárdot használt fel.
Az M7-es felújítása és továbbépítése során a szerződésben meghatározott 30,8 milliárd forintnak a felét költötték el. A kivitelezőknek még egy teljes hónap áll rendelkezésükre ahhoz, hogy a Budaörs és Balatonaliga közötti 73 kilométer hosszú felújítás alatt lévő autópályát átadják a hatóságoknak és november 30-tól meginduljon a forgalom. Balatonaligától – mint ismert – 20 kilométeren épül a jobb pálya, egyes szakaszokon ott is dolgoznak az aszfaltozó munkagépek.
Új miniszteri biztos. A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatóját, Kosik Attilát nevezik ki miniszteri biztossá a 15 éves gyorsforgalmiút-építésekkel kapcsolatos feladatok elvégzésére – tudta meg a Magyar Nemzet. Információnkat Borókai Gábor kormányszóvivő is megerősítette. Kosik Attila – tegnap mentették fel posztjáról – a Miniszterelnöki Hivatalhoz kerül, helyére Haraszti Lászlót, az NA Rt. beszerzési vezérigazgató-helyettesét nevezik ki. A közelmúltban elfogadott gazdaságélénkítő program legnagyobb részét az infrastrukturális, ezenbelül az útépítési munkák teszik ki. Ennek lebonyolítása, valamint a 15 éves program koordinálása a miniszteri biztos vezetésével történik. Jövő év elejétől a jelenlegi beruházások mellett az ország több mint 30 pontján kezdenek hozzá a Széchenyi-plusz program keretében az infrastruktúra fejlesztéséhez.
Exkluzív: Migránsokat telepítenének egy római iskola mellé, a szülők tiltakoznak + videó
