Először augusztusban kezdett eredményesen működni a folyamhajózás idén, s ebben a hónapban vált először üzemi szinten is nyereségessé a Mahart. Ehhez a külső körülmények is jelentősen hozzájárultak, hiszen megfelelő árualap állt rendelkezésre, és a vízállás is kielégítő volt – nyilatkozta lapunknak Somlóvári László, a Mahart Rt. vezérigazgatója. A Mahart számításai szerint ez a folyamat az év végéig tartható lesz, hiszen a legfontosabb áruk – a gabona, a szója, a nyersanyag és az acéltermékek – elszállítására elegendő megrendelést kapott a cég. Kedvezően érinti a hajós társaságot, hogy immár az Al-Duna is nyitva áll, mivel a szerbek az újvidéki pontonhidat kéthetenként megnyitják idegen felségjelű hajók előtt is.
A Mahartnál az év első három hónapjában 1,02 milliárd forint bevétel mellett 332 milliós veszteség keletkezett. Július végéig a bevétel 3,02 milliárd, a hiány pedig 346 millió volt. A cég büdzséjét ugyanakkor bővítették azok a rendkívüli bevételek, amelyek az ingatlanok értékesítéséből származnak. Így a társaság adózás előtti eredménye hét hónap elteltével 501 millió forint volt. Amennyiben a folyami hajózás év végéig teljesíti az augusztusi eredményeket, üzemi szinten is nullszaldó várható – mondta Somlóvári. Számítani lehet további rendkívüli bevételekre, így például a Vigadó téri Mahart-székház eladására.
A Mahartnál jelenleg 22 géphajó – ebből öt önjáró – teljesít szolgálatot, ezenkívül 120 bárkát, illetve uszályt tart fenn a cég. Az orosz gyártó hamarosan szállítja az államadósság fejében megrendelt negyedik tengerjáró hajót, amit a Mahart azonnal továbbad egy német vevőnek. Jelentős változások lesznek a Mahart tulajdonában lévő hajójavító üzemben is, ugyanis a létszám a korábbi egyharmadára csökken. Az átszervezéseket követően 35 fő dolgozik majd a cégnél, ám lehetőség lesz arra, hogy egyéb megrendelések esetén alvállalkozóként az elbocsátott dolgozókat foglalkoztassák tovább.
Vége a kora őszi idillnek: csapadék és viharos szél zúdul ránk
