Nem lesz elegendő a kormány által nyújtott 450 milliós áthidaló hitel a Swissair október 28-ig tervezett rendszerezett működésére a hétvégi svájci lapok szerint. Az UBS további 55 millió frankot bocsátott a társaság rendelkezésére a megrekedt utasok problémáinak megoldására, s az ügyben hevesen támadott bank elnöke, Marcel Ospel vasárnap kijelentette, hogy bankja szociális tervet dolgoz ki a Swissair alkalmazottai számára. (Ezt korábban a kormány követelte, mivel erről a bankok tervében eredetileg nem esett szó.) Hétvégén a Swissair újra csupán szokásos járatainak töredékét tudta indítani, s azokat is csekély kihasználtsággal. A Swissairnél és a repüléshez kapcsolódó leányvállalatoknál, illetve beszállítóknál a svájci gazdasági minisztérium szerint mintegy nyolcezer fő elbocsátásával kell számolni.
Flamand lapok értesülései szerint két amerikai légitársaság – az egyik az American Airlines – és két belga vállalat érdeklődik a Sabena belga légitársaság utódjának tulajdonrészesedése iránt. A lap szerint az American Airlinesnak már vannak üzleti megállapodásai a Sabenával. Az amerikaiakat főleg a brüsszeli repülőtér stratégiai helyzete érdekli, mert azt szeretnék megtenni európai járataik gyűjtőpontjának. A belga sajtóban megszólaló szakértők és szakszervezetiek szerint egyébként a cégbíróság által megszabott kéthavi feltételes csődvédelem csak a halálos ítélet felfüggesztése a Sabenának.
További tőkerendezést kezdeményez a Malévnál az ÁPV Rt., a légitársaság átalakítási programjának eredményeitől függően – közölte a privatizációs szervezet a távirati irodával. A vagyonkezelő elismeri, hogy a légitársaság megújulásához a társaság alaptőkéjének 2001-től kezdődő jelentős megemelésére is szükség van: a Malév mintegy 180 milliárd forint értékű flottát üzemeltet úgy, hogy saját tőkéje ennek tizedére sem nyújt fedezetet.
Bakondi György: Fontos volt lezárni a határt az illegális migránsok előtt
