Larissa van Seimeren, a Mammoet képviselője arról számolt be tegnap a murmanszki nemzetközi sajtóközpontban, hogy a bevontatást végző Giant–4 óriáspontonról még a nap folyamán leeresztik a drótköteleket a 108 méteres mélységben fekvő búvárhajóhoz.
Ezután a búvároké a főszerep, akik a hajótesten elhelyezik az úgynevezett irányító gyűrűket, amelyekkel a helyes irányba tájolják a víz alatt a Kurszkot a kiemelés során. A hajótesten összesen 26 ponton vágtak lékeket a drótkötelek rögzítéséhez.
A szakemberek reményei szerint a Kurszkot már szerdán vagy csütörtökön kiemelik a Barents-tengerből, és megkezdik vontatását: a tengeralattjáró így remélhetőleg a hét végén már a Murmanszk közelében lévő Roszl-jakovo dokkjában lesz. A tervek szerint a Giant–4 uszályhajó kiemeli és a murmanszki dokkba vontatja a már több részre fűrészelt hajóroncsot.
Az ezt követő fél évben kerül sor a Kurszk szétszedésére, ennek legfontosabb és a legnagyobb körültekintést igénylő feladata a nukleáris üzemanyag kiemelése lesz a reaktorból. A szakemberek nem számítanak rendkívüli eseményre sem a bevontatás, sem a szétszerelés folyamán, a hatóságok azonban megtették a szükséges biztonsági intézkedéseket. Terv készült arra az esetre is, ha egy váratlan nukleáris baleset miatt evakuálni kellene Murmanszk körzetét.
A Puskás Akadémia vezetőedzője magyarázkodik és a VAR-t is szidja
