Az első világháború után, majd a második világháborúban is felrobbantott híd újjáépítése ügyében 1989-ben kezdődtek az előkészítő tárgyalások. A szlovák politikai események miatt 1996-ban félbeszakadt a szakértői munka, két év múlva azonban a Dzurinda-kabinet a híd újjáépítése mellett foglalt állást, így 1999. szeptember 16-án a magyar és a szlovák kormányfő aláírta a megállapodást. Tavaly novemberben több mint egy hónapos késéssel kezdődtek el a munkálatok, ám a híd építését idén szeptember 30-án, az eredeti határidőnek megfelelően átadta a magyar–szlovák Ganz–IS konzorcium. Az építkezés három leglátványosabb eleme volt, amikor a hatalmas úszódaru beemelte a 102 és a 119 méteres acél hídelemeket.
A kétszer egy sávos átkelőt a személygépkocsik, a menetrend szerinti buszjáratok és a 3,5 tonnás összsúlyt meg nem haladó kisteherautók, illetve a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják.
Nacsa Lőrinc: idén még többen juthatnak el a külhoni magyarlakta területekre a Határtalanul programmal
