Magyar vitorlások az óceánon

Idén először magyar csapat is részt vesz az Atlanti-óceánt átszelő, ötezer kilométeres vitorlásversenyen. A Bazsontik János vezette, két hölgyet is számláló, nyolcfős magyar csapat régi álma válik valóra azzal, ha sikerül teljesíteniük a távot, s átkelnek az óceánon.

Simits Timea
2001. 10. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden évben megrendezik ezt a versenyt, ám olyan szigorúak a nevezési feltételek, hogy azokat magyar hajónak eddig nem sikerült teljesítenie – tudtuk meg Bazsontik Jánostól, a csapat vezetőjétől, aki hozzátette: a nevezésünket szerencsére elfogadták, ám csak úgy, hogy nem magyar lobogó alatt versenyzünk. Ez a nemzetközi vitorláséletben bevett szokásnak számít, mivel azok az egységek, amelyek országai nem rendelkeznek tengeri flottával, nem tudják beszerezni az előírt biztonsági felszereléseket, s a mentést segítő, úgynevezett EPIRP műholdas navigációs rendszert. A két hölgyet is számláló nyolcfős magyar gárda Benetean First 45-F5 típusú versenyhajójával október 20-án Zadarból indul majd Korfut, Máltát és Gibraltárt érintve, november 20-án érkezik meg a kanári-szigeteki Las Palmasba, a rajt helyszínére. Bazsontik Jánostól megtudtuk: a négyhetes úton a szelek kiszámíthatatlanok, épp ezért a rajthelyre érkezni jóval nehezebb, s talán izgalmasabb is, mint maga az átkelés, amikor a passzátszél iránya, s az eseménysor szinte előre kiszámítható.
A verseny november 25-én indul, zárónapja december 22., amikorra várhatóan az összes kategóriában elindult hajó célba ér, a karib-tengeri szigetcsoporton található Santa Luciába. A megmérettetésen túra- és versenyhajó kategóriákban lehet részt venni. Az egységek, a hajó méretétől függően, más-más útvonalon teljesítik a távot. Ez azt jelenti, hogy mindenki a számára optimális útvonalat próbálja megtalálni: amíg a kisebb hajók a nagy hullámokat, s a szeleket igyekeznek elkerülni, addig a nagyobb egységeknek pont az erős szél kedvez. A magyar egység 14 méter hosszú hajójával tervei szerint 15-16 nap alatt ér célba. Bazsontik János elmondta: a verseny ideje alatt a csapat 24 órás szolgálatban lesz, kettesével, háromóránként váltva egymást. A többi indulóval rádión tartják a kapcsolatot. Főként tésztát, szószokat és konzerveket fognak enni, s néha, a pihentetőbb napokon egy-egy sört is megengednek majd maguknak.
A visszaútra legkorábban jövő év áprilisában kerülhet sor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.