Teljes mértékben felkészült a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) arra, hogy további építési teendőket bonyolítson le, s ehhez a szükséges alvállalkozói háttér is rendelkezésére áll – nyilatkozta a Magyar Nemzet érdeklődésére Turgyán Tamás, a konzorcium szóvivője.
Mint ismert, az általános globális gazdasági recesszió hatásainak ellensúlyozására, tehát a magyar gazdaság élénkítésére a kormányzat elfogadta az úgynevezett Széchenyi-plusz tervet, ami döntően a lakáspiac serkentésére, illetve az infrastrukturális beruházások, az útépítések felgyorsítására összpontosít.
Ennek keretében a jelenleg zajló beruházások mellett még idén és jövő tavasszal további útépítések kezdődnek. Többek között az M30-as autóúté, az M3-as autópálya Miskolcig tartó és a várost elkerülő szakaszáé, az M7-es Balatonszárszó–Ordacsehi és Becsehegy–Letenye közötti szakaszáé, az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közötti szakaszáé. Hozzálátnak továbbá az M3-as Miskolc–Nyíregyháza közötti első szakaszának kivitelezéséhez, valamint az M0-son megépítik az 51-es főúttól a gödöllői átkötésig húzódó szakaszt.
Turgyán Tamás lapunk kérdésére elmondta, hogy a kivitelezéshez szükséges alvállalkozói hátteret teljes mértékben biztosítottnak látja a MAK. – A potenciális beszállítók, alvállalkozók naponta érdeklődnek a MAK-nál „munkalehetőség” iránt – fogalmazott a szóvivő, aki szerint a beszállítói minősítések elvégzésére és a szerződések megkötésére is készen állnak. Igaz, ennek előfeltétele, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. az említett teendők ellátásával megbízza a MAK-ot – mondta Turgyán Tamás.
Apokaliptikus éjszaka: dróneső borította be az eget Ukrajnában
