A Neue Züricher Zeitung tegnapi számában Mario Corti, a társaság elnöke azt nyilatkozta: a bankok állításával ellentétben nem volt készpénze az üzemelés folytatásához, és a bankok eleve a leállítást diktálták a társaságnak. Corti szerint ő maga csak a hét végi tárgyalások során szerzett tudomást az úgynevezett Phoenix-tervről, amelyet a bankok diktáltak. Ez arról szól, hogy a pénzintézetek a Crossair hetvenszázalékos részét átveszik a Swissairtől, és a nemzeti légitársaságot beolvasztják a Crossair regionális légitársaságba. A terv értelmében a Crossair-csomagért kapott 260 millió frankkal a Swissair szerdáig tarthatta volna fenn forgalmát a bankok előírása szerint. Ezt a határidőt kedd este telefax útján október 5-ig meghosszabbították, ám akkor már késő volt. Ilyen körülmények között csakis a szerdán megszavazott állami mentőöv tette lehetővé a járatszámok részleges újrindítását – mondta Corti. Ide tartozik, hogy a Sabena belga légitársaság tegnap megkapta a csődvédelmi döntést a brüsszeli cégbíróságtól. A két hónapra szóló csődvédelem alapfeltétele, hogy az Európai Bizottság hagyja jóvá a belga kormány által nyújtott ötmilliárd frankos áthidaló hitelt – jelentette az MTI.
*
A British Airways tegnap bejelentette, hogy egyesíti két regionális légitársaságát, ami kétszáz munkahely megszüntetésével jár, s ezzel Európa legnagyobb légitársasága összesen 7200 fős létszámleépítésről döntött.
Lázár János a Harcosok Klubja edzőtáborában: Nincs csodafegyver, nincs felmentő sereg + videó
