Minthogy a UBS svájci nagybank pénzügyi mentőöve túl későn érkezett, a Swissair svájci légitársaság gépei tegnap sem repültek, s lapzártakor még az is kérdéses volt, hogy ma elindítja-e járatait a svájci légitársaság. Több európai szolgáltató is növelte svájci járatainak számát, de egy sem fogadja el a Swissair menetjegyeit, ideértve a Swissair belga leánycégét, a szintén kritikus pénzügyi helyzetben lévő Sabenát is – jelentette az MTI.
Tegnap egyébként újraindult a Swissair részvényeinek tőzsdei kereskedése, amelyek a börze nyitásakor gyakorlatilag elvesztették értéküket: 97 százalékos esés után 1,4 százalékon állt meg a valaha még negyven frankot érő papírok árfolyama.
A svájci kormány és a sajtó a bankokat teszi felelőssé a Swissair légitársaságnál kialakult helyzetért. Mario Corti, a cég elnöke azt mondta, hogy a pénzintézet túl későn utalta át a légitársaság számára égetően szükséges pénzösszeget. A bankellenes hangulat tegnap odáig fajult, hogy bombariadó volt a UBS, a főhitelező zürichi központjában. Marcel Ospel, a UBS elnöke a dolgozóknak írt levelében utasította viszsza azokat a vádakat, amelyek szerint pénzintézete lenne felelős a Swissair csődjéért.
Egész éjjel tartó válságtanácskozás után a jelek szerint a Sabena légitársaság is csődvédelmi eljárást fontolgat, de a Sabena kasszájában egyelőre van annyi pénz, hogy indíthatja járatait. Patrick Dubois, a Sabena főtitkára közölte, hogy a kormány már tanulmányozza egy áthidaló kölcsön lehetőségét.
Nagyjából 250 millió forinttal tartozik a Swissair a Malév Rt.-nek – közölte tegnap Danks Emese, a Malév szóvivője. Elmondta: bíznak abban, hogy a közös üzemeltetésű járatok tegnapi felfüggesztése nem végleges állapot. A Malév a svájci légitársasággal naponta öt járatot üzemeltetett a Budapest–Zürich útvonalon, ebből kettő a Swissair, három pedig a Malév gépe volt. A Malév három gépe továbbra is naponta közlekedik.
Lázár János a Harcosok Klubja edzőtáborában: Nincs csodafegyver, nincs felmentő sereg + videó
