Az érdekvédők annak ellenére nem látták el kézjegyükkel a dokumentumot, hogy a múlt hét pénteken szóban még támogatásukról biztosították a társaságot.
Mint ismeretes: a Munka Törvénykönyve módosítása következtében, a kollektív szerződés egyes elemei érvényüket vesztették, illetve – a munkarendre, átirányításra, illetve egyes technikai kérdésekre vonatkozó fejezetek – változtatásra szorulnak.
A vasutas szakszervezetek szerint azonban a tegnapi szövegtervezet eltért a szeptember 28-án szóban elfogadott változattól, ezért nem tudták elfogadni azt. A vasutas szakszervezetek közleménye úgy fogalmaz, hogy a MÁV egyoldalú módosítással akarta elismertetni azt: mivel a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete felmondta a hároméves megállapodást, a MÁV kollektív szerződése is hatályát veszti a felmondási idő lejártával. A vasúttársaság álláspontja szerint a tegnap beterjesztett szöveg megegyezik a szeptember 28-án szóban elfogadottal. Ezzel szemben a szakszervezetek állítják: a MÁV menedzsmentjének tegnap reggeli levele úgy fogalmaz, hogy a társaság „átértékelte álláspontját” a múlt hét pénteki, szóbeli megállapodással kapcsolatban.
***
Debrecent és a MÁV-ot érintő kérdésekről folytatott eszmecserét tegnap Kósa Lajos, a város polgármestere és Kukely Márton, a MÁV vezérigazgatója. Kósa arról tájékoztatta a vezérigazgatót, hogy a debreceni nagyállomás környékén utazási központ kialakítását tervezi a város, amelynek keretében a vasútállomás mellé telepítenék az autóbusz-pályaudvart is. Kukely Márton kinyilvánította a MÁV készségét, hogy megfelelő előkészítés után partnere lesz Debrecennek és a helyi Volánnak a beruházás megvalósításában, továbbá közölte: a társaság több lépcsőben felújítja a debreceni nagyállomás épületét. A találkozón elhangzott: a MÁV megvizsgálja, hogy egyre szűkösebb sporttámogatási keretéből milyen pénzügyi forrást tud felszabadítani a jövőre 100 éves DVSC sportegyesület számára. (MTI)
Vége a kora őszi idillnek: csapadék és viharos szél zúdul ránk
