A bűnügyi regények leghíresebb szerzője, Agatha Christie a londoni British Múzeumban megnyitott archeológiai bemutató központi szereplője. A Régészeti rejtély Mezopotámiában című kiállításon azt szemléltetik, hogyan lett az írónő az archeológia rabja az Ur városában 1928-ban tett látogatásán, és azt is, miként használta fel tapasztalatait detektívtörténeteiben. Fényképek, filmek, levelezőlapok és régészeti leletek felhasználásával követik nyomon Christie utazásait, amelyek során felfedezte magának a Közel-Keletet. Ur városában ismerkedett meg második férjével, a régész Max Mallowannel, és itt került kapcsolatba a régészeti ásatásokkal.
Az írónő halálának huszonötödik évfordulója alkalmából megnyitott kiállítás kurátora, Charlotte Trumpler a BBC-nek elmondta: meg akarták mutatni, milyen sokat tett Agatha Christie az archeológiáért. „Őt sokan azonosítják könyveinek gyakorta visszatérő főszereplőjével, Miss Marple-vel, aki mindig otthon ült, kertészkedett, de a valóság egészen más.”
A rendezvény kettős céljának megfelelően – bemutatni a régészet által inspirált írót és a lelkes amatőr régészt – a Christie által felfedezett leletek mellett bemutatják azt a fegyvert is, amelynek az írónő fontos szerepet szánt a Gyilkosság Mezopotámiában című könyvében, és látható a húszas években közlekedő Orient expressz egy hálókocsija is, mert a híres vonat nemcsak egy Christie-regény címszereplője, hanem ezzel utazott az írónő a régészeti ásatások helyszínére.
Christie 1958-ig követte férjét az ásatásokra az asszisztens szerepében. Tisztogatta, reparálta és katalogizálta a leleteket. A házaspár a szíriai Ninivében, Nimród városában is többször járt, itt fedeztek fel egy elefántcsont tárgyakból álló kollekciót, amely a most megnyílt kiállításon is látható.
Tele volt fordulatokkal a US Open női döntője, bő egy évtizede nem történt ilyen
