Az i-Cell Kft. a műholdas gépjárműkövető és irányító rendszerrel indította el tevékenységét 1998-ban. A kisebb-nagyobb flottákat üzemeltető fuvarozócégek hamar felismerték, hogy sokkal hatékonyabban tudják ellenőrizni kamionjaikat, haszongépjárműveiket az i-Fleet rendszer segítségével. A technika lehetővé teszi számukra, hogy számítógépük monitorán a GPS-es térképen láthassák a jármű útvonalát, vagy SMS-üzenetben bármikor lekérhessék a jármű pontos helyét. A rendszer további információkat is biztosít például a sebességről és az üzemanyagszint változásáról, ami támogatja a járatelszámolást is.
A megoldások alapja az i-Cell programozói által kifejlesztett EMC (Enterprise Messaging Center) technológia. Az EMC egy mobil adatátviteli megoldás, ami képes bármilyen rendszerből kinyert adatokat tömörítve, SMS formájában a GSM-hálózaton keresztül továbbítani. Minden termék esetében az EMC-hez kapcsolódik más informatikai technológia is, például internet, GSM, WAP, GPS, illetve a legújabb lehetőségek: a Tetra, a UMTS, a GPRS.
A világ egyik legnagyobb csomagküldő szolgálata is az i-Cell csomagkövető rendszerét vásárolta meg. Ez a termék azt tudja, hogy a csomagküldő cég ügyfeleit SMS-ben értesíti az elküldött, de még meg nem érkezett csomagjuk állapotáról (hol van, mikor érkezik meg stb.). Az i-Track névre hallgató rendszer jelenleg harmincegy országban működik, és teljes üzemeltetése a budapesti irodából zajlik. Ez azt jelenti, hogy a szerverszobában, a számítógépekhez csatlakoztatott harmincegy mobiltelefon biztosítja, hogy a harmincegy ország adattovábbítása zökkenőmentes legyen. Minden telefon fel van címkézve a hozzá tartozó ország nevével és mobilszolgáltatójával.
Az i-Guard rendszer gyakorlatilag bármilyen, a vállalati infrastruktúrát alkotó rendszer felügyeletét képes ellátni, legyen az hardver, szoftver vagy annak csak egy része, sőt több, egymástól független rendszer felügyeletét is képes egyszerre kezelni. Például a szoftverteremben nem csak az fontos, hogy a számítógépek és a rajtuk futó programok működjenek, hanem arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl meleg, mert akkor tönkremehetnek a gépek. Ezért folyamatosan monitorozzák a ventilátorokat és légkondicionáló berendezések termosztátjába helyezett hőmérőt, s ha túl meleg van, akkor a rendszer észleli a problémát, és már küldi is a riasztást. Természetesen a riasztási eseményeket és a riasztás módját előre definiálni kell, azaz ki kell alakítani az illesztéseket és a riasztási tervet, amit probléma esetén végrehajt a rendszer (kiküldi az SMS-eket, megcsörgeti a telefonokat, várja a visszajelzéseket). Lehetőség van arra is, hogy távoli pontról akár a teljes rendszert újra lehessen indítani, illetve hogy a naplózás révén a felügyelet alatt álló teljes rendszer állapotát és a készenléti személyzet munkáját pillanatok alatt át lehessen tekinteni.
Az i-Cell termékei azon a felismerésen alapulnak, hogy egyre több az olyan helyzet, amikor nagyon gyorsan van szükség kis mennyiségű információra, távol az információ tárolási helyétől. Ezek az esetek ideálisan oldhatók meg mobiltelefon és SMS segítségével. A vállalatok vezetői és informatikusai is egyre inkább kell hogy számoljak ezzel a lehetőséggel.
Vannak olyan információs szolgáltatások, amelyek a nagyközönséghez is eljutnak. Ilyen például a légitársaságok számára kifejlesztett mobil járatinformációs rendszer, az i-Flight, ami szintén SMS-ben értesíti az utasokat és az általuk megadott személyeket (lehetnek ezek családtagok, üzletfelek stb.) a repülőgépük pontos indulási-érkezési időpontjáról, késésről, járattörlésről és egyéb fontos tudnivalóról. A jövő ebben az iparágban is az, hogy a légitársaságok akciókról és új szolgáltatásokról is tudják értesíteni utasaikat. Az i-SMS termékkel SMS-kampányokat lehet menedzselni. Ezen azt kell érteni, hogy a rendszer tömegesen tud SMS-t kiküldeni és fogadni, valamint összetett kampányokat kiértékelni.
Szijjártó Péter: Ma az ukrajnai béke legádázabb akadályozói az európai politikusok
