Az MLSZSZ-t nem szakmai szempontok motiválják, amikor sztrájkkal fenyeget az LRI-nél – mondta lapunknak Balogh Csongor, a LIFSZ elnöke. Mint ismert: az MLSZSZ tegnaptól sztrájkkészültséget jelentett be, és ha az LRI-vel továbbra is sikertelenek lesznek az egyeztetések, hét nap után kész meghirdetni a teljes munkabeszüntetést. Bár a légiforgalmi irányítóknak mindössze húsz százalékát tömöríti az MLSZSZ, állítása szerint céljaikat a munkavállalók kétharmada támogatná.
– A légiirányítók nyolcvan százaléka az LIFSZ tagja. Egyetérté-sükről már csak azért sem biztosíthatnák az MLSZSZ-t, ráadásul annak követelései folytonosan változnak, így nem is tudható, hogy valójában mit kellene támogatni – mondta Balogh. Véleménye szerint az LRI valamennyi megállapodásnak és jogszabálynak eleget tesz: betartja a kollektív szerződést, a bérmegállapodást, a Munka Törvénykönyvét, valamint a közalkalmazotti törvényt. Az MLSZSZ álláspontjával szemben at LIFSZ úgy véli, hogy az LRI leválása mind szakmai, mind szociális tekintetben a munkavállalók érdekét szolgálja és garantálja a dolgozók további foglalkoztatottságát. Balogh lapunknak kifejtette, hogy a leválást követően létrejövő HungaroControll továbbra is költségvetési intézmény marad, amelynek működtetését állami kötelezettségek garantálják. A közel kilencmilliárd forinttal induló, garantált bevételekkel rendelkező társaság szándékos tönkremenetelétől aligha kell tartani – hangsúlyozta.
Az LRI-vel még nem közölt adatokat az MLSZSZ saját taglétszámáról, ennek ellenére kijelenthető: a szakszervezet sztrájkba lépésével nem képes megbénítani a magyar légteret – közölte lapunkkal Péterffy Gábor, az LRI szóvivője. Az LRI szerint a sztrájk teljesen jogtalan, ennek megállapítása végett bírósághoz fordulnak. A bíróság öt napon belül meghozza döntését, ami elmarasztaló ítélet esetén súlyos kártérítést von maga után – közölte Péterffy.
Helyi abszurdum: parkolóhelyekből autósmozi Hegyvidéken
