Benke Miklós ügyvéd szerint hat károsult közel hatvanmillió forintot fektetett be a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. egyik bonyolult életbiztosítási konstrukciójába, ám a biztosító egyik üzleti igazgatója, kijátszva munkáltatóját, illetve ügyfeleit, a befizetett összegek egy részét zsebre tette. A Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. által küldött hozamigazolásokat az üzleti igazgató több esetben a saját címére irányította, és hamis dokumentumokat küldött az ügyfeleknek.
– A károsultak akkor jöttek rá, hogy gond van a befektetésükkel, amikor megpróbálták a kapott tájékoztatásban szereplő pénzösszegek jelentős részét ténylegesen felvenni – fogalmazott Benke Miklós. Ekkor derült ki, hogy a hivatalosnak tekintett okiratok részben hamisak. Megjegyezte, hogy kárigényüket előbb szóban, majd írásban nyújtották be a biztosítóhoz. Tájékoztatott arról, hogy a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. válasza szerint „a kárigény előterjesztésekor csatolt nyilatkozatok nem a társaságtól származnak, azok hamisított okiratok”. Hozzátette: a társaság úgy véli, a biztosítónak a biztosítási ügynök károkozásáért való felelőssége a megbízotti minőségben történő eljárás mértékéig korlátozott. Közölte ugyanakkor, hogy a biztosító 2001. október 12-én feljelentést tett üzleti igazgatója ellen, akinek munkaviszonyát meg is szüntette.
– A biztosító csak a büntetőeljárásban hozott határozat alapján hajlandó helytállási kötelezettségét értékelni, ez pedig a gyakorlatban akár éveket is igénybe vehet – hangsúlyozta Benke Miklós. Egyben felhívta a figyelmet arra, hogy a károsultaknak a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. képviselője azt mondta: a biztosító belső ellenőrzési rendszere nem alkalmas az ilyen típusú visszaélések felderítésére. Kérdésünkre az ügyvéd közölte: nem tudja, hogy az általa képviselt személyeken kívül hány károsultja lehet még az ügynek.
Kényszersorozás Ukrajnában: lefogtak egy nőt a TCK emberei + videó
