Életbiztosítás nagy átveréssel

Sok millió forintos kár érte a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. (ING N-N Biztosító Rt.) több ügyfelét, mivel az általuk kötött életbiztosításra befizetett összegeket a cég egyik üzleti igazgatója tette zsebre – értesült a Magyar Nemzet.

Munkatársunktól
2001. 11. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Benke Miklós ügyvéd szerint hat károsult közel hatvanmillió forintot fektetett be a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. egyik bonyolult életbiztosítási konstrukciójába, ám a biztosító egyik üzleti igazgatója, kijátszva munkáltatóját, illetve ügyfeleit, a befizetett összegek egy részét zsebre tette. A Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. által küldött hozamigazolásokat az üzleti igazgató több esetben a saját címére irányította, és hamis dokumentumokat küldött az ügyfeleknek.
– A károsultak akkor jöttek rá, hogy gond van a befektetésükkel, amikor megpróbálták a kapott tájékoztatásban szereplő pénzösszegek jelentős részét ténylegesen felvenni – fogalmazott Benke Miklós. Ekkor derült ki, hogy a hivatalosnak tekintett okiratok részben hamisak. Megjegyezte, hogy kárigényüket előbb szóban, majd írásban nyújtották be a biztosítóhoz. Tájékoztatott arról, hogy a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. válasza szerint „a kárigény előterjesztésekor csatolt nyilatkozatok nem a társaságtól származnak, azok hamisított okiratok”. Hozzátette: a társaság úgy véli, a biztosítónak a biztosítási ügynök károkozásáért való felelőssége a megbízotti minőségben történő eljárás mértékéig korlátozott. Közölte ugyanakkor, hogy a biztosító 2001. október 12-én feljelentést tett üzleti igazgatója ellen, akinek munkaviszonyát meg is szüntette.
– A biztosító csak a büntetőeljárásban hozott határozat alapján hajlandó helytállási kötelezettségét értékelni, ez pedig a gyakorlatban akár éveket is igénybe vehet – hangsúlyozta Benke Miklós. Egyben felhívta a figyelmet arra, hogy a károsultaknak a Nationale-Nederlanden Magyarországi Biztosító Rt. képviselője azt mondta: a biztosító belső ellenőrzési rendszere nem alkalmas az ilyen típusú visszaélések felderítésére. Kérdésünkre az ügyvéd közölte: nem tudja, hogy az általa képviselt személyeken kívül hány károsultja lehet még az ügynek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.