Fiatalítja gépi flottáját a Malév

A Malév sokat vár új Boeing 737-es repülőgépeitől, többek között a szolgáltatás színvonalának emelését és az üzemeltetési költségek csökkenését. Az első gép 2003 februárjában érkezik, egyenesen a gyárból.

Putsay Gábor
2001. 11. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel a Malév által használt 15 Boeing 737 Classic repülőgép bérleti szerződése 2003–2004-ben lejár, a társaságnak gondoskodnia kellett a pótlásukról. A légiiparban a szerződések lejárta előtt egy-másfél évvel megkötik az új üzletet egy biztos szállítóval – nyilatkozta lapunknak Danks Emese, a Malév Rt. szóvivője. Mint arról már beszámoltunk, a Malév szerződést kötött az amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) lízingcéggel tíz rendkívül korszerű Boeing 737 New Generation repülőgép bérléséről. A légitársaság és az ILFC között létrejött megállapodásban további hat repülőgép opcióként szerepel. A tíz gép forgalomba állításával 2004-ben a Malévnak lesz majd a világ egyik legkorszerűbb és legfiatalabb flottája.
A Malév a szóvivő közlése szerint megkereste valamennyi lízingcéget és repülőgépgyártót, ajánlatot kérve tőlük. A vadonatúj gépek bérbeadása mellett gazdasági szempontból is az ILFC ajánlata volt a legkedvezőbb: a 2003-tól érkező 737-esekért kevesebb bérleti díjat kell fizetnie a Malévnak a jelenleginél. Mindez elsősorban a légiipar általános recessziójára vezethető vissza: a piac jelentős visszaesése miatt ma a gyártók és a szolgáltatócégek is lényegesen olcsóbban kínálják termékeiket.
A tíz gépből kettő 737–800-as sorozat, további kettő 737–600-as és hat jármű lesz 737–700-as. A legnagyobb gép a 800-as sorozat, amely 190 utas befogadására képes, csaknem ugyanolyan tágas, mint a hosszú távú repülésre használt Boeing 767-es, ahol a személyzeten kívül 197 ember foglalhat helyet. Ezeket a járműveket a charterforgalomban használják majd, elsősorban befogadóképességük miatt, emellett Európán kívüli célállomásokra is el tudnak repülni. A 600-as sorozatot 100-110 személy befogadására lehet kialakítani, a 700-asok pedig 120-125 utast tudnak szállítani. A Malév számításai szerint a korszerű gépek üzembe helyezésével jelentős mértékben növelik jövedelemtermelő és versenyképességüket, mivel a járművek lényegesen kevesebb üzemanyaggal is beérik, mint elődeik, karbantartásuk pedig egyszerűbb és olcsóbb.
Danks Emese közölte: a kedvezőbb lízingdíjak és költségek révén a Malév évente másfél milliárd forintot takaríthat meg.
Az első repülőgép 2003 februárjában érkezik Ferihegyre a seattle-i gyárból, a többit 2004 végéig folyamatosan szállítják. A gépek bérleti ideje három év, ezt folyamatosan újabb egy évvel lehet meghosszabbítani, hét alkalommal. Mivel a Malév 15 Classicot üzemeltet, várhatóan igényt tartanak a további hat gépre is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.