Mivel a Malév által használt 15 Boeing 737 Classic repülőgép bérleti szerződése 2003–2004-ben lejár, a társaságnak gondoskodnia kellett a pótlásukról. A légiiparban a szerződések lejárta előtt egy-másfél évvel megkötik az új üzletet egy biztos szállítóval – nyilatkozta lapunknak Danks Emese, a Malév Rt. szóvivője. Mint arról már beszámoltunk, a Malév szerződést kötött az amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) lízingcéggel tíz rendkívül korszerű Boeing 737 New Generation repülőgép bérléséről. A légitársaság és az ILFC között létrejött megállapodásban további hat repülőgép opcióként szerepel. A tíz gép forgalomba állításával 2004-ben a Malévnak lesz majd a világ egyik legkorszerűbb és legfiatalabb flottája.
A Malév a szóvivő közlése szerint megkereste valamennyi lízingcéget és repülőgépgyártót, ajánlatot kérve tőlük. A vadonatúj gépek bérbeadása mellett gazdasági szempontból is az ILFC ajánlata volt a legkedvezőbb: a 2003-tól érkező 737-esekért kevesebb bérleti díjat kell fizetnie a Malévnak a jelenleginél. Mindez elsősorban a légiipar általános recessziójára vezethető vissza: a piac jelentős visszaesése miatt ma a gyártók és a szolgáltatócégek is lényegesen olcsóbban kínálják termékeiket.
A tíz gépből kettő 737–800-as sorozat, további kettő 737–600-as és hat jármű lesz 737–700-as. A legnagyobb gép a 800-as sorozat, amely 190 utas befogadására képes, csaknem ugyanolyan tágas, mint a hosszú távú repülésre használt Boeing 767-es, ahol a személyzeten kívül 197 ember foglalhat helyet. Ezeket a járműveket a charterforgalomban használják majd, elsősorban befogadóképességük miatt, emellett Európán kívüli célállomásokra is el tudnak repülni. A 600-as sorozatot 100-110 személy befogadására lehet kialakítani, a 700-asok pedig 120-125 utast tudnak szállítani. A Malév számításai szerint a korszerű gépek üzembe helyezésével jelentős mértékben növelik jövedelemtermelő és versenyképességüket, mivel a járművek lényegesen kevesebb üzemanyaggal is beérik, mint elődeik, karbantartásuk pedig egyszerűbb és olcsóbb.
Danks Emese közölte: a kedvezőbb lízingdíjak és költségek révén a Malév évente másfél milliárd forintot takaríthat meg.
Az első repülőgép 2003 februárjában érkezik Ferihegyre a seattle-i gyárból, a többit 2004 végéig folyamatosan szállítják. A gépek bérleti ideje három év, ezt folyamatosan újabb egy évvel lehet meghosszabbítani, hét alkalommal. Mivel a Malév 15 Classicot üzemeltet, várhatóan igényt tartanak a további hat gépre is.
Magyar film nyert fődíjat a Szarajevói Filmfesztiválon
