Kritikus vasúti szolgáltatások?

Harminc szolgálati területen ötszáz munkavállaló körében végeztetett közvélemény-kutatást a MÁV Rt. vezetése arról, hogy milyennek ítélik meg a szolgáltatásokat, saját helyzetüket, a menedzsment színvonalát, a szakszervezettel, illetve a MÁV közvetlen és csúcsvezetőivel fenntartott viszonyt.

Putsay Gábor
2001. 11. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója közölte: a társaság vezetése elsődleges célul tűzte ki a megfelelő tájékoztatást, ezzel együtt meg szeretné ismerni a munkavállalók valós véleményét. Így pontosabb képet kapnak arról, milyen további lépésekre van szükség a kapcsolatok bővítéséhez, ami a társaság gazdálkodását és a szolgáltatás színvonalát közvetlenül befolyásolja.
A Periszkóp Médiakutató Kft. felmérése szerint a munkavállalók 86 százaléka vélekedik úgy, hogy az utazóközönség elégedetlen a szolgáltatásokkal, az árufuvarozáson a dolgozók 51 százaléka szerint lenne még mit javítani. Elenyésző azok aránya, akik a hároméves megállapodás létrejötte óta jobbnak látnák a vezetők és a beosztottak viszonyát. A munkavállalók annál elégedetlenebbek a vezetők szakmai munkájával, minél messzebb van az illetékes a személyes munkakörnyezetüktől. Igen kedvezően ítélik meg a közvetlen főnökeik és kollégáik munkáját. A MÁV-dolgozók szerint a szakszervezetek felső vezetéséhez fűződő viszony sem alakult jobban az utóbbi másfél évben. A többség saját munkakörülményeit jónak tartja, a MÁV helyzetéről viszont ellenkezőleg vélekednek: tisztában vannak azzal, hogy súlyos veszteségeket kell évről évre elkönyvelni, 17 százalék viszont úgy látja, a vasút nyereségesen gazdálkodik. Miközben ragaszkodnak munkahelyükhöz és a kiszámítható jövedelmekhez, a megkérdezettek háromnegyede elégedetlen a fizetésével, többen nincsenek tisztában azzal mennyi a valós átlagkereset a vasútnál. A munkavállalók kétharmada ellenzi, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete felbontotta a hároméves megállapodást.
Kukely Márton a vállalat idei gazdálkodásával kapcsolatban lapunknak elmondta: a személyszállításban a tervhez képest kétmilliárdos többletre számítanak, az áruszállításban várhatóan behozzák a szeptember végén mért 4,5 százalékos elmaradást. Összességében százmillió forinttal csökkentik az előirányzott 29,4 milliárd forintos veszteséget. A MÁV az idén több mint 160 millió utast és 44,5 millió tonna árut szállít; teljes bevétele várhatóan 207,5 milliárd lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.