Új aszfaltszőnyeg az M7-esen

Hetvenhárom kilométeres szakaszon tegnaptól teljesen új aszfaltszőnyegen közlekedhetnek a gépjárművek az M7-es autópályán Érd és Balatonaliga között. A magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) 2002. április 30-ig ígéri az M7-es befejezését.

Putsay Gábor
2001. 12. 01. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter nyitotta meg tegnap a forgalom előtt a Balaton felé vezető pálya utolsó, felújított szakaszát. A tárca vezetője kiemelte: Magyarországon ilyen ütemben még nem volt gyorsforgalmiút-építés, és ennyi hazai vállalkozót sem foglalkoztattak egy program során. Az M7-es projektet a márciusi kezdéskor – mint ismert – a MAK három külön részre bontotta. Először Székesfehérvártól Érdig a bal pályán a harmadik forgalmi sáv kialakításához láttak hozzá, ezt nyáron befejezték. Időközben megkezdődött a jobb pálya felújítása, amelynek során egy teljesen új aszfaltréteggel látták el az utat, újjáépítették a vízelvezető rendszert, 73 kilométeren 97 híd rekonstrukciójához láttak hozzá. Ennek a szakasznak a forgalomba helyezésére tegnap került sor. Harmadik ütemben a Balatonaliga és Zamárdi közötti hiányzó fél autópályát építik, a teljes terv átadásának a határideje 2002. április 30. A húsz kilométeres fél autópálya nagy részét már aszfaltszőnyeg borítja, így tavasztól autópályán lehet majd közlekedni a fővárostól Zamárdiig.
A Nemzeti Autópálya Rt. idén újabb 66 kilométer hosszú gyorsforgalmi út építésére köt szerződést, a beruházásokat a MAK jövő év elején kezdi meg. Az M7-es folytatásaként a határ mentén Letenye és Tornyiszentmiklós között látnak munkához, az M30-ast Emődtől Miskolcig – a várost elkerülő szakasszal együtt 24 kilométer – építik, és az M3-ason Polgártól újabb 12 kilométeres szakaszon kezdenek a munkagépek.
Az M5-ös továbbépítéséről egyeztetések folynak a kormány és az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. között. Kiskunfélegyházától a határig az AKA kezdheti meg az autópálya építését 2003-ig a koncessziós szerződés szerint, ezt azonban a Közlekedési és Vízügyi Minisztériumnak is jóvá kell hagynia. Az állam ugyancsak tovább kívánja építeni a sztrádát, ehhez viszont módosítani kellene a szerződést. Mint azt Manninger Jenő, a tárca politikai államtitkára lapunknak elmondta, az építési engedélyek rendelkezésre állnak, a beruházáshoz két évre lenne szükség.
***
SZÉCHENYI-PLUSZ A FELHALMOZÁSÉRT. Előttünk már több kormány elkövette azt a hibát, hogy a választások előtt fogyasztásnövelő intézkedéseket vezetett be, így mi a halmozás növelése mellett tettük le voksunkat – jelentette ki tegnap Fónagy János Békéscsabán, a megyei önkormányzat közgyűlésén. A közlekedési miniszter hangsúlyozta: az eredeti irányelv nem változott, a Széchenyi-plusz elsősorban az infrastruktúra területén jelent rövid távon hatékony, koncentrált támogatást. A kormány célja a belső gazdaságélénkítés, amellyel kompenzálni kívánja az amerikai és nyugat-európai recesszió hazai hatásait. (F. I.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.