Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter nyitotta meg tegnap a forgalom előtt a Balaton felé vezető pálya utolsó, felújított szakaszát. A tárca vezetője kiemelte: Magyarországon ilyen ütemben még nem volt gyorsforgalmiút-építés, és ennyi hazai vállalkozót sem foglalkoztattak egy program során. Az M7-es projektet a márciusi kezdéskor – mint ismert – a MAK három külön részre bontotta. Először Székesfehérvártól Érdig a bal pályán a harmadik forgalmi sáv kialakításához láttak hozzá, ezt nyáron befejezték. Időközben megkezdődött a jobb pálya felújítása, amelynek során egy teljesen új aszfaltréteggel látták el az utat, újjáépítették a vízelvezető rendszert, 73 kilométeren 97 híd rekonstrukciójához láttak hozzá. Ennek a szakasznak a forgalomba helyezésére tegnap került sor. Harmadik ütemben a Balatonaliga és Zamárdi közötti hiányzó fél autópályát építik, a teljes terv átadásának a határideje 2002. április 30. A húsz kilométeres fél autópálya nagy részét már aszfaltszőnyeg borítja, így tavasztól autópályán lehet majd közlekedni a fővárostól Zamárdiig.
A Nemzeti Autópálya Rt. idén újabb 66 kilométer hosszú gyorsforgalmi út építésére köt szerződést, a beruházásokat a MAK jövő év elején kezdi meg. Az M7-es folytatásaként a határ mentén Letenye és Tornyiszentmiklós között látnak munkához, az M30-ast Emődtől Miskolcig – a várost elkerülő szakasszal együtt 24 kilométer – építik, és az M3-ason Polgártól újabb 12 kilométeres szakaszon kezdenek a munkagépek.
Az M5-ös továbbépítéséről egyeztetések folynak a kormány és az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. között. Kiskunfélegyházától a határig az AKA kezdheti meg az autópálya építését 2003-ig a koncessziós szerződés szerint, ezt azonban a Közlekedési és Vízügyi Minisztériumnak is jóvá kell hagynia. Az állam ugyancsak tovább kívánja építeni a sztrádát, ehhez viszont módosítani kellene a szerződést. Mint azt Manninger Jenő, a tárca politikai államtitkára lapunknak elmondta, az építési engedélyek rendelkezésre állnak, a beruházáshoz két évre lenne szükség.
***
SZÉCHENYI-PLUSZ A FELHALMOZÁSÉRT. Előttünk már több kormány elkövette azt a hibát, hogy a választások előtt fogyasztásnövelő intézkedéseket vezetett be, így mi a halmozás növelése mellett tettük le voksunkat – jelentette ki tegnap Fónagy János Békéscsabán, a megyei önkormányzat közgyűlésén. A közlekedési miniszter hangsúlyozta: az eredeti irányelv nem változott, a Széchenyi-plusz elsősorban az infrastruktúra területén jelent rövid távon hatékony, koncentrált támogatást. A kormány célja a belső gazdaságélénkítés, amellyel kompenzálni kívánja az amerikai és nyugat-európai recesszió hazai hatásait. (F. I.)
A Liverpool súlyos döntést hozott meg, egyik játékosát is beáldozná Alexander Isakért
