A Friesland mintegy 660 millió euróért vásárolta meg a Royal Nomico Holding tejterméküzletágát, a Nutricia Dairy and Drinks Groupot. E divízió részeként működik a Nutricia Magyarország Tejtermékcsoport is. Az üzletre az anyavállalat profiltisztítása miatt került sor – jelentette be tegnap a cég tájékoztatóján Kiss Pál István ügyvezető igazgató.
A Friesland a világ egyik vezető tejipari vállalata, évi 5,2 milliárd liter tejet dolgoz fel, és 75 országban van jelen. Hazánkban kívánja kialakítani kelet-közép-európai központját magyar vezetéssel. A célországok: Románia, ahol három, Szlovákiában egy, Csehországban pedig két feldolgozó működik. Kiss Pál István elmondta, a vállalat stratégiai elgondolásai között szerepel további keleti és nyugati régiók „meghódítása” is. A cég itthon 24 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, nyolc hazai üzeme – amelyek a Duna-Tisza közén és a Tiszántúlon találhatók – évi 410 millió liter tejet dolgoz fel. Az üzemek értékesítésének a fele a fővárosra és a Dunántúlra jut. A Nutricia forgalma az elmúlt négy év alatt megnégyszereződött, a vállalat ez évre 56,9 milliárdos árbevétellel számol, amelyből több mint kétmilliárdot fordít beruházásokra.
Remény és művészet a 19. Ars Sacra fesztiválon
