Várhatóan mára megszűnnek a fővárosban tegnap tapasztalt, az idei első havazás okozta közlekedési dugók. Száznegyven autó van készenlétben, ebből 105 tud egyszerre kivonulni az utak szórására – tájékoztatta lapunkat Szegedi Péter, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. szóvivője, aki elmondta azt is: a meteorológiai előrejelzések alapján mindig az ügyeletes dönti el, mennyi autó szükséges a havazás okozta útproblémák megszüntetéséhez. Így tegnap – az idei első havazáskor – már hajnalban 50 gépkocsijuk végzett a főváros hídjain, felüljáróin és a kivezető főútvonalakon csúszásmentesítő előszórást.
A BKV Rt. forgalmi igazgatója elmondta: miután a tömegközlekedési útvonalak szórása kiemelt fontosságú, a csúszásmentesítést végző autók az elsők közt vonulnak ki ezen utakra. A vállalat járművezetőinek jelzései alapján – a biztonság érdekében –, ha egy útszakasz nagyon csúszós vagy nem járható, a BKV leállítja az adott járatot addig, amíg a sózást vagy az érdesítő kvarchomokos szórást a közterület-fenntartók el nem végzik. Habár a távolsági járatok közlekedésében az országban fennakadás nem volt, azok késéssel közlekedtek tegnap – közölte a Volánbusz Rt. forgalmi igazgatója.
Németh Lajos időjós lapunk érdeklődésére elmondta: kettősség jellemzi a Kárpát-medence időjárását: amíg nyugatról enyhe, addig északkeletről sarkvidéki levegő érkezik, és ezek a Kárpát-medence felett ütköznek. Itthon a Duna a választóvonal: míg tőle nyugatra ragyogó a napsütés és pluszfokokat mérhetünk (Pécsen plusz hat fokot mértek), addig az ország keleti részén jóval hidegebb a levegő (Debrecenben például mínusz egy fokot mértek), és egyes helyeken vasárnap délután óta folyamatosan havazik: így a Tiszántúlon, a Mátrában, a Bükkben és a Zemplénben is 10-15 centiméteres, síelésre is alkalmas a hó. Ami a következő napok időjárását illeti, egy újabb frontra számíthatunk, amely esőt hoz a nyugati országrészben, majd a hét végére várhatóan a most jellemző kettősség megszűnik. Marad a télies idő, az északkeleti országrészben hóval tarkítva.
Ne bántsátok Herczeg Márkot!
