A 62 kilométer hosszú vonal vagyontárgyainak – mozdonyok, személy- és teherkocsik – kezelői jogát szintén a GYSEV-re ruházza át a minisztérium. A vonal átvételéről ma állapodnak meg a felek. Mint azt Berényi János, a GYSEV Rt. elnök-vezérigazgatója korábban elmondta, az észak–déli irányú pályán jelentős forgalombővítésre nyílik lehetőségük, hiszen a Burgerlanddal – ahol GYSEV-vonal is vezet – szomszédos régióban kiegyensúlyozott és kiemelkedő fejlődésre van lehetőség. Másrészt az Osztrák Szövetségi Vasút az adriai kikötőkbe irányuló teherforgalmának egy részét várhatóan ezen a pályán kívánja lebonyolítani. A GYSEV tervei szerint éves teljesítményüket a jelenlegi hatmillió tonna áruról tízmillióra növelné, ebben pedig a Szombathely–Sopron vonalra is építenek.
A vonalat a jövő év végéig villamosítják, ezzel párhuzamosan átépítik a vasúti pályát, majd új személyszállítási menetrendet vezetnek be.
A MÁV és a GYSEV vezetői tegnap aláírták azt a hitelszerződést a német KfW-vel, amelynek értelmében a bank két áramnemű villamos mozdonyok beszerzésére biztosít kormánygarancia mellett összesen 12 milliárd forintot. A MÁV tíz mozdonyt nyolcmilliárdért, a GYSEV ötöt négymilliárdért vásárol a Siemens AG-tól.
Hajdú B. István megint bírál, most a Fradi védelmét találta meg
