Idén 80-90 milliárd forint árbevételre számítanak, és várhatóan az építőiparban itthon piacvezetővé válik a cég. Mint azt Tímár Gyula, a Vegyépszer Rt. vezérigazgatója lapunknak elmondta, a fennállás óta a legnehezebb időszakokat is átvészelték, amit kizárólag a szakmaiságnak, a tudatosan felépített szellemi bázisnak, a minőségi munkának köszönhetik, illetve annak, hogy a vállalat mindig több lábon állt. A cég vezetői az évtizedek során mindig azt tartották szem előtt – tette hozzá Tímár Gyula –, hogy a területen lévő legjobb szakembergárdát kovácsolják össze, és meg is tartsák. Az ötven év alatt a céget a megfelelő szakértelem, illetve az tette sikeressé, hogy a vezetők mindig kiálltak azok mellett az emberek mellett, akiknek az eredményeket köszönhették. A széles tevékenységi kör és a megszerzett referenciák hozzásegítették a céget ahhoz, hogy a rendszerváltás utáni nehéz gazdasági helyzetben talpon maradjon, ne kerüljön a csőd szélére, mint ahogy a recessziónak ellenállni nem képes nagy építőipari cégek.
A Vegyépszer neve itthon és világviszonylatban is elsősorban a tengizi beruházások során vált ismertté. A belföldön végzett építésszerelési munka hagyományosan kötődik ma is az olaj- és vegyipari, valamint az energetikai ipari megrendelőkhöz, a rendszerváltást követően azonban más területen is kapott megrendelést a Vegyépszer, a kilencvenes években a magasépítésben is jelentős feladatot vállalt a cég. Részt vett például a legnagyobb hazai bevásárlóközpontok, a Pólus Center, a Lurdy Ház, a WestEnd City Center építésében. Jelentős szerepet vállaltak továbbá a Richter Gedeon gyógyszergyár és az esztergomi kórház felépítésében, és néhány erőmű felújítása is a nevükhöz kötődik. A legnagyobb megrendelők – Paksi Atomerőmű Rt., Mol Rt., TVK Rt., BorsodChem Rt. – stabil piacot biztosítanak számukra.
A cég 15 milliárdos exportot bonyolít idén, legnagyobb piacuk Kazahsztánban van. Tengizben a jövő évben induló nagy olajipari beruházásban fővállalkozóként kívánnak részt venni, ebben sikeresnek ígérkeznek a tárgyalások a kitermelést bonyolító amerikai–kazah céggel. A Vegyépszer Algériában, Németországban és Franciaországban is megrendeléshez jutott.
A legjelentősebb megrendeléshez Magyarországon jutottak. Az autópálya-építkezésben másik két hazai nagyvállalattal, a Betonút Szolgáltató és Építőipari Rt.-vel, valamint a Ganz Acélszerkezet Rt.-vel közösen fővállalkozóként vesznek részt. A Vegyépszer a korábban megszerzett tapasztalataira, valamint a vállalkozói képességére alapozott, amikor az autópálya-építésbe bekapcsolódott – mondta el Tímár Gyula. Ahhoz, hogy egy ilyen volumenű programban sikeresek tudjanak lenni, szintén a kitűnő szakembergárdára kell építeni, a cég az építkezések kezdetén „magához szívta” azokat az embereket, akikkel meg tudnak felelni a feladatnak– tette hozzá a vezérigazgató. Korábban ugyanis nem épült annyi autópálya mint ahány szakember volt az országban, a mostani beruházás azonban lehetővé teszi a foglalkoztatásukat. A Vegyépszer létrehozta saját mérnökgárdáját, kialakította eszközparkját és ma már önnálló szakaszokat épít. A saját tulajdonú gazdasági társaságokat – Maút Kft., Mahíd 2000 Rt. – feltőkésítették, megfelelő eszközparkkal látták el, a céghez pedig 125 új szakembert vettek fel.
Az út- és hídépítő igazgatóság vállalkozási főmérnöke, Egyed Károly 27 éve dolgozik a Vegyépszernél, korábban a tengizi részleg igazgatóhelyettese volt. Mint azt lapunknak elmondta, az útépítésben a cég elsősorban fővállalkozói tapasztalatait kamatoztatja, bizonyos elemei a beruházásnak hasonló eljárást igényelnek, mint amilyeneket a korábbi munkáknál végeztek. Az autópálya-építkezéseknél a világ legkorszerűbb fővállalkozói módszereit alkalmazza a Vegyépszer. Köztük azt a projektirányítási rendszert, amelyet csak a Paksi Atomerőműben használnak Magyarországon.
Dél-Korea elnökével találkozott Donald Trump
