Hozzátette: Björn Rosengren svéd közlekedési miniszterrel arról is szót váltott, hogy amsterdami átszállással egy új, Budapest-Gőteborg közötti légi-járat indítását tervezi a két nemzeti légitársaság. Megállapodást is aláírtak, ami kiterjed a légi közlekedésen kívül, a két ország közötti vasúti és közúti együttműködésre. A miniszter közölte: Svédország minden lehetséges támogatást megad a Magyarországgal folyó európai uniós csatlakozási tárgyalásokon a közlekedési fejezet lezárására. A magyar miniszter konzultált a svéd vasúti árufuvarozási és személyszállítási társaság vezetőivel az 1988-ban beindított svéd vasúti reform tapasztalatairól. Erről 2002 tavaszán Budapesten magyar-svéd vasúti fórumot rendeznek. Fónagy János szerint, a részben privatizált svéd vasút modellként szolgálhat a MÁV átalakításakor. Svédországban a sínhálózat és az alap személyszállítás állami tulajdonban maradt, míg egy-egy vonal regionális államigazgatási szerv kezelésébe került. Emellett a teherszállítás jelentős részét magánkézbe adták.
Danks Emese a Malév Rt. szóvivője lapunknak elmondta, hogy a miniszterek közötti egyezség révén a Malév új lehetőségeket kapott, erről további tárgyalásokat folytatnak a SAS-al és a KLM-mel. Vizsgálják annak lehetőségét, hogy gazdaságos e második Malév járatot indítani Stockholmba, elképzelhető az is, hogy marad az egy járat, de az a Malév-utasok számára kedvezőbb időpontban közlekedik, mint jelenleg. A göterborgi járattal kapcsolatban a KLM-mel tárgyalások folynak, hiszen a svéd várost Amszterdamon keresztül lehet majd Budapestről légi úton elérni.
Kilenc gyermek költözhet be ebbe a legújabb gyermekotthonba
