A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt. egy éven belül 1,8 milliárd forintot költ a Sopron–Szombathely vasútvonal korszerűsítésére. Ebből az összegből több szakaszon átépítik a pályát, a 62 km hosszú vonalat villamosítják. Berényi János, a GYSEV elnök-vezérigazgatója tegnap Szombathelyen a régió országgyűlési képviselői, polgármesterei és vasúti vezetői előtt elmondta: három-négy éven belül egy újabb átépítés során az engedélyezett sebességet 100 km/h-ra emelik. Ezáltal lehetővé válik, hogy a vonalat az észak–déli irányú nemzetközi áruforgalomba is bekapcsolják.
A társaság tervei szerint Ausztria, illetve az adriai kikötők irányából évi egymillió tonna vasúti áruforgalom lebonyolítására lesz lehetőség. Mint arról korábban beszámoltunk, a Sopron–Szom-bathely vasútvonalat december
1-jétől a GYSEV üzemelteti. Az elnök-vezérigazgató lapunknak tegnap elmondta, hogy a vasútvonal korszerűsítésére azt a pénzt költik el, amit az államtól kapnak az infrastruktúra fejlesztésére.
A jövő évi állami fejlesztési forrást teljes mértékben e vonal korszerűsítésére fordítják. Mivel a Sopron–Szombathely szakasz az európai TINA-rendszerben is szerepel, a jövőben uniós pályázati forrásokat is igénybe kívánnak venni – tette hozzá Berényi János.
A személyszállító forgalom lebonyolítására a GYSEV három motorvonatot bérel a MÁV Rt.-től és ezenkívül három dízelmozdonyt vásároltak 105 millió forintért.
A jelenlegi menetrendet a társaság olyanformán alakítja át, hogy Sopronból Budapest, illetve Bécsújhely felé induló vonatokra jobb csatlakozást biztosítsanak. Középtávú célként szerepel a tervek között, hogy a vonalon bonyolítják a Bécs–Zágráb intercity-közlekedést, illetve a turistaforgalom fellendítése érdekében új járatokat állítanak forgalomba Bécsújhely–Bükfürdő, illetve Bécsújhely és Keszthely között. Berényi János szerint elsődleges cél, hogy a vonalat gazdaságosan működtessék, ezt követően képzelhető el az, hogy újabb magyar és osztrák szakaszokat is üzemeltessenek.
Milliárdos fejlesztések érkeznek Komárom-Esztergom vármegyébe
