Hetente ezer kátyút találnak a fővárosban

Hetente átlagosan ezernél is több kátyút találnak Budapesten. Az idén az úthibák száma meghaladta a 62 ezret, ezek közül csupán 1156-ot nem sikerült kijavítani. A Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. ebben az évben 900 millió forintot költött el kátyúzásra. Az úthibák miatt az autókban keletkezett kárt csak akkor térítik meg, ha azokra nem figyelmezteti tábla a sofőröket.

Gidró Kriszta
2001. 12. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kedvez az év végi időjárás az elöregedett budapesti úthálózatnak: a csapadék és a fagypont alatti hőmérséklet felgyorsítja a kátyúsodást. Az idén összesen 62 663 kátyút találtak Budapesten, ebből csupán 1156-ot nem sikerült kijavítani – mondta el lapunknak Csanádi Csaba, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. (FKF) közútfenntartási igazgatója.
Az FKF hetente összesíti az újonnan talált és a kijavított úthibákat, az 51. héten például 982 kátyút találtak, és 560-at javítottak ki. Csanádi Csaba szerint az elöregedett úthálózat miatt nem tudják utolérni magukat a javításban. A repedezett, régi útburkolat alá ugyanis könnyedén befolyik a víz, ott megfagy, és ezzel szétfeszíti az aszfaltot. – Az évekkel ezelőtt felújított Nagykörúton ugyanakkor még egyetlen kátyút sem találtunk – mondta el az igazgató. Az ép felület alá ugyanis nem tud beszivárogni a víz.
Az FKF a felrepedezett aszfaltot nehezen tudja javítani. A Bajcsy-Zsilinszky úton például egész nap dolgozhatnának, másnap kezdhetnék elölről az újonnan keletkezett burkolathibák miatt.
Két évvel ezelőtt egyébként az ideinél lényegesen több, összesen 94 ezer kátyút tüntettek el Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalairól, s ezek közül 1200-at nem tudtak kijavítani. Tavaly viszont kevesebb, 57 ezer úthiba keletkezett az aszfalton, s ezret nem hoztak rendbe.
Amennyiben a kátyúra vagy az úthibára tábla figyelmezteti az autósokat, akkor a gépkocsiban keletkezett kárt nem térítik meg. Ha azonban valaki olyan kátyúba hajt bele, amelyre nem figyelmeztette tábla, akkor is legalább egy tanú és egy, a helyszínen készített fotó szükséges a kártérítéshez. A fényképen felismerhetőnek kell lennie a kátyúnak és a pontos helyszínnek. Az FKF a főváros több ezer kilométeres úthálózatából csupán a fő- és tömegközlekedési útvonalakat üzemelteti, így csak az itt keletkezett károkért felelősek. A kártérítési igényeket az FKF jogi és igazgatási osztályán lehet benyújtani. Az egyéb útvonalakon keletkezett károk ügyében az illetékes kerületi önkormányzathoz kell fordulni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.