Jövőre átadják a mélygarázsokat

A Szent István és a Szabadság téri mélygarázsok megépültével javulhat a Belváros parkolási helyzete és a zöldterületek aránya – jelentette ki Demszky Gábor. A főpolgármester elmondta: a közterületi parkolási rendszer bevezetése nélkül nem épülhetnének mélygarázsok Budapesten.

Gidró Kriszta
2001. 12. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre fejeződik be a Szent István és a Szabadság téri mélygarázsok építése, elkészültük után több mint 1200-zal bővül a parkolóhelyek száma a Belvárosban. A garázsok építésével egy időben rendezik a felszínt is, megszűnik majd a parkolás a két téren. A Szent István tér például díszburkolatot kap, és sétálóutcát alakítanak ki, valamint növelik a zöld területet is. A Szabadság téren megszüntetik a felszíni parkolást és az átmenő autóforgalmat, illetve parkot építenek majd.
A Szent István téri mélygarázs öt szintjén összesen 405 férőhely lesz majd. Az autósoknak csupán az első szintig kell elmenniük, ott gépek helyezik el az autókat a parkolóhelyeken. A mintegy hárommilliárd forintos építkezés januárban kezdődött, és a tervek szerint jövő nyárra fejeződik be. A beruházók 10-12 éves megtérülési idővel számolnak.
A Szabadság téri mélygarázs 3,2 milliárd forintból épül fel, ugyancsak jövő nyárra. Négy szinten 811 autó parkolhat, itt nem gépekkel mozgatják majd a kocsikat.
Demszky Gábor elmondta: az elmúlt tíz esztendőben megduplázódott az autók száma Budapesten. Tavaly ezer emberre összesen 309 kocsi jutott, ám a prognózisok szerint például a XII. kerületben ez a szám jövőre már 470 lesz. A motorizációs fejlődést a város csak akkor viseli el, ha minél kevesebben használják kocsijukat Budapest belsejében. – A főváros éppen ezért vezette be a közterületi parkolási rendszert – mutatott rá a főpolgármester. Tájékoztatása szerint a fizetőövezetek kijelölése előtt a Belvárosban az autók 30 százaléka parkolt szabálytalanul, ez a szám mára jelentősen visszaesett.
A Belvárosban a parkolóhelyek 77 százaléka – összesen 21 150 férőhely – a közterületen található. Demszky Gábor felhívta a figyelmet: ha a főváros nem vezeti be a fizetőparkolást, akkor mélygarázsok sem épülhetnek a Belvárosban. – Amennyiben ugyanis a felszínen ingyenesen várakozhatnak az autósok, nem mennek a fizetős mélygarázsba – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.