Jövőre fejeződik be a Szent István és a Szabadság téri mélygarázsok építése, elkészültük után több mint 1200-zal bővül a parkolóhelyek száma a Belvárosban. A garázsok építésével egy időben rendezik a felszínt is, megszűnik majd a parkolás a két téren. A Szent István tér például díszburkolatot kap, és sétálóutcát alakítanak ki, valamint növelik a zöld területet is. A Szabadság téren megszüntetik a felszíni parkolást és az átmenő autóforgalmat, illetve parkot építenek majd.
A Szent István téri mélygarázs öt szintjén összesen 405 férőhely lesz majd. Az autósoknak csupán az első szintig kell elmenniük, ott gépek helyezik el az autókat a parkolóhelyeken. A mintegy hárommilliárd forintos építkezés januárban kezdődött, és a tervek szerint jövő nyárra fejeződik be. A beruházók 10-12 éves megtérülési idővel számolnak.
A Szabadság téri mélygarázs 3,2 milliárd forintból épül fel, ugyancsak jövő nyárra. Négy szinten 811 autó parkolhat, itt nem gépekkel mozgatják majd a kocsikat.
Demszky Gábor elmondta: az elmúlt tíz esztendőben megduplázódott az autók száma Budapesten. Tavaly ezer emberre összesen 309 kocsi jutott, ám a prognózisok szerint például a XII. kerületben ez a szám jövőre már 470 lesz. A motorizációs fejlődést a város csak akkor viseli el, ha minél kevesebben használják kocsijukat Budapest belsejében. – A főváros éppen ezért vezette be a közterületi parkolási rendszert – mutatott rá a főpolgármester. Tájékoztatása szerint a fizetőövezetek kijelölése előtt a Belvárosban az autók 30 százaléka parkolt szabálytalanul, ez a szám mára jelentősen visszaesett.
A Belvárosban a parkolóhelyek 77 százaléka – összesen 21 150 férőhely – a közterületen található. Demszky Gábor felhívta a figyelmet: ha a főváros nem vezeti be a fizetőparkolást, akkor mélygarázsok sem épülhetnek a Belvárosban. – Amennyiben ugyanis a felszínen ingyenesen várakozhatnak az autósok, nem mennek a fizetős mélygarázsba – tette hozzá.
Dél-Korea elnökével találkozott Donald Trump
