Megújuló útépítő gépállomány

Még az idén jelentős forrásokhoz jutnak azok a kis- és közepes vállalkozások, amelyek a Széchenyi-terv keretében az útépítésekhez szükséges géppark megújítására nyújtottak be pályázatokat – mondta el tegnap Glattfelder Béla, a Gazdasági Minisztérium politikai államtitkára a Magyar Mély- és Útépítő Társaság (MaMÚT) rendezvényén.

Putsay Gábor
2001. 12. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három évvel ezelőtt a hazai kis- és középvállalkozások szövetségeként jött létre a MaMÚT. Mint azt Pados Zoltán elnök elmondta, a szervezet létrehozását kettős cél indokolta: megteremteni az esélyegyenlőséget a hazai mély- és útépítő piacon, valamint, hogy könnyebben elérhetővé váljanak azok a források, amelyek a megfelelő hatékonyságot biztosítják. A MaMÚT-nak ma hatvan cég a tagja, kétharmaduk érdekelt az út- és autópálya-építésekben, éves forgalmuk 65 milliárd forint. Mint azt Glattfelder Béla elmondta, az idén is számos olyan kisvállalkozás nyújtott be pályázatot, amely a gépparkját kívánja megújítani. Ezen cégek többsége azt a lehetőséget választotta, hogy a pályázatok során a gépek árának ötven százalékát kapják meg állami támogatás keretében. Erre pedig még az idén több kis- és középvállalkozásnak lehetősége nyílik – tette hozzá az államtitkár. Egyre több kisvállalkozás pályázik állami forrásokra azért is, hogy a megfelelő ISO minősítéshez hozzájuthasson, hiszen e nélkül már nagyon nehéz megrendelésekhez jutni. Glattfelder Béla az eddig benyújtott pályázatokkal kapcsolatban elmondta: 35 százalékban kisvállalkozók igényeltek forrásokat, az összes pályázó 24 százaléka volt közepes és 19 százaléka nagyvállalat. Jelentős ezeken kívül a magánszemélyek és önkormányzatok száma.
Haraszti László, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója a rendezvényen arról szólt, hogy tegnap megállapodtak a Magyar Autó-pályaépítő Konzorciummal az M35-ös gyorsforgalmi út egy szakaszának építéséről, így jövőre az a munka is megkezdődhet. Még az idén szeretnék aláírni a szerződést az M30-as és az M70-es gyorsforgalmi út megépítésére, valamint az M7-es bal pályájának a felújítására. A vezérigazgató szerint jövőre mind a négy projekt megkezdődik, ami biztos jövedelmet jelent a kis- és közepes vállalkozóknak is. A jelen lévő kisvállalkozók képviselői felvetették, hogy az elvégzett munka utáni fizetési határidőt – ami jelenleg 60 nap – célszerű lenne rövídíteni. Ugyancsak aggályosnak tartották, hogy több aszfaltkeverő üzemet a megszigorított környezetvédelmi rendeletek miatt képtelenek működtetni.
***
ÚTÉPÍTŐ CÉGEK. A hazai gyorsforgalmi útépítéseken 470 kis– és középvállalkozás érdekelt. Jelenleg öt ilyen projekten juthatnak megrendelésekhez: az M7–es épülő húsz kilométeres szakaszán, az M3–ason Füzesabony és Polgár között, a 6-os és az 51-es számú főút között az M9–es beruházásnál, valamint az épülő Tisza- és Duna hídnál Szekszárdnál. illetve Polgárnál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.