A Lépésről lépésre nevű program azon a meggyőződésen alapul, hogy a roma gyermekeket tévesen minősítik értelmi fogyatékosoknak, és indokolatlanul küldik őket eltérő tantervű iskolába. A program része a pedagógusok és a vezetők felkészítése az esetleges előítéletek kezelésére, valamint a roma családi koordinátorok bevonása. Magyarországon az idén februárban létrejött Ec-pec Alapítvány vállalta fel a Lépésről lépésre projekt népszerűsítését. Környei László, az Oktatási Minisztérium közoktatásért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: az oktatási tárca érdekelt az alapítvánnyal való együttműködésben, amelynek egyik lehetséges formája közös pályázat kiírása a programban való részvételre.
A hazánkban végzett kísérletben 105 első, illetve második osztályos kisdiák vesz részt. Az elsős diákok 65 százaléka megfelelt a normál tantervi követelményeknek, a másodikosok 86 százaléka integrálható a normál oktatási rendszerbe, bár többségük segítséget igényel, mivel a követelményeket csak minimális szinten teljesíti.
Dél-Korea elnökével találkozott Donald Trump
