Romaprogram az iskolákban

Roma gyermekek iskolai sikereit elősegítő modellt dolgoztak ki Kelet-Közép-Európa négy államában – köztük Magyarországon is – Lépésről lépésre elnevezéssel. A közoktatási kísérleti programról tegnap kétnapos nemzetközi tanácskozás kezdődött.

Tar Zsuzsanna
2001. 12. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Lépésről lépésre nevű program azon a meggyőződésen alapul, hogy a roma gyermekeket tévesen minősítik értelmi fogyatékosoknak, és indokolatlanul küldik őket eltérő tantervű iskolába. A program része a pedagógusok és a vezetők felkészítése az esetleges előítéletek kezelésére, valamint a roma családi koordinátorok bevonása. Magyarországon az idén februárban létrejött Ec-pec Alapítvány vállalta fel a Lépésről lépésre projekt népszerűsítését. Környei László, az Oktatási Minisztérium közoktatásért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: az oktatási tárca érdekelt az alapítvánnyal való együttműködésben, amelynek egyik lehetséges formája közös pályázat kiírása a programban való részvételre.
A hazánkban végzett kísérletben 105 első, illetve második osztályos kisdiák vesz részt. Az elsős diákok 65 százaléka megfelelt a normál tantervi követelményeknek, a másodikosok 86 százaléka integrálható a normál oktatási rendszerbe, bár többségük segítséget igényel, mivel a követelményeket csak minimális szinten teljesíti.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.