Örvendetesen megnövekedett azoknak a szakembereknek a száma, akik meggyőződéssel vallják: a sikeres szervezetekben az embert, mint a vállalat legértékesebb vagyonát helyezik középpontba. Egyre többen felismerik: a siker kulcseleme a minőség, a minőség pedig az emberek munkájának eredménye. Ennek létrehozása nem csupán az új eljárások bevezetésével azonos, hanem új gondolkodás- és szemléletmódot jelent az ember és a minőségi munkavégzés harmóniájának megteremtésében – jelezte Aschner Gábor, a Magyar Minőség Társaság ügyvezető igazgatója.
Mint elmondta: a közelmúltban rendezett Humánpolitika és minőségirányítási rendszerek című szakmai fórumon arra vállalkoztak, hogy kapcsolódási pontokat keresnek az ember és minőség, a humánpolitika és a minőségirányítási rendszerek között. A minőségközpontú humánpolitika és az emberközpontú minőségpolitika jelentőségét több oldalról világították meg. Összefoglalták az adott témában a két szakma legaktuálisabb kérdésfelvetéseit, ugyanakkor elismert cégek, szakemberek tapasztalatain keresztül gyakorlati információkkal is segítették a közös gondolkodást. Meghívták azokat a minőségügyi és humán szakembereket, akik új ismereteket szeretnének szerezni arról, milyen feladatai lehetnek az emberi erőforrás-menedzsmentnek a minőségirányítási rendszerek bevezetésében, valamint azokat, akik képet szeretnének kapni arról, hogyan változott meg az új szabványban, az EFQM-modellben a tudás, a felkészültség, a kompetencia szerepe. Bíznak benne, hogy segítséget tudtnak nyújtani azoknak a cégeknek, szervezeteknek, amelyek már működtetnek minőségirányítási rendszert, akik készülnek az új szabvány szerinti átállásra és azoknak, akik csak most fontolgatják minőségirányítási rendszerük kiépítését és működtetését.
Tusk nem akar budapesti békecsúcsot
